به‌گزارش هنرآنلاین، روز سه‌شنبه 21 آذرماه، مراسم گرامیداشت کارگردان و بازیگر سینما، توسط دوستان و فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه و بلند برای هنرمند شادروان، حسن رشیدقامت، از فیلم‌سازان و اعضای قدیمی انجمن، در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

روان‌شاد حسن رشید‌قامت، زاده 1349 شیراز بود. وی فعالیت هنری خود را از تأتر مدرسه آغاز کرد و در سال 1365 به انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر شیراز پیوست. این هنرمند فقید در سال‌های فعالیت خود در انجمن، فیلم‌های کوتاه متعددی ساخت؛ از جمله 4 فیلم کوتاه 8میلیمتری همچون "سینما چیه"، آرزو و ... که جوایز متعددی کسب کردند، فیلم کوتاه 16میلیمتری "چشم‌های پریشان" و فیلم کوتاه 35میلیمتری "یک بعدازظهر داغ" که در بیش از 20 جشنواره بین‌المللی مانند لوکارنو، بارسلونا و هامبورگ شرکت داشته است.

رشیدقامت در فیلم‌های سینمایی بلندی همچون "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین"، به‌عنوان بازیگر، "زمانی برای مستی اسب‌ها"، به‌عنوان تدوین‌گر و بازیگر و "آوازهای سرزمین مادری‌ام" و فیلم سینمایی " یک کامیون غروب" به‌عنوان بازیگر، حضور داشته است.

مستند بلند "در باغ‌های شیراز" و فیلم‌های کوتاه "چشم شیشه‌ای"، " قرعه فال"، "چشمان پریشان"، "در آستانه" و "هر اتاقی مرکز جهان است" از دیگر آثار این هنرمند هستند. وی همچنین تدوین‌ فیلم‌های کوتاه "دایره"، "قاب سبز"، "رنگین‌کمان"، "سمفونی مرگ"، "سکوت آینه‌ها"، "فصل بی‌تو"، "روز برمی‌آید" و "مترسک" را در کارنامه خود دارد.

انجمن سینمای جوانان ایران ضمن تسلیت به بازماندگان آن عزیز سفر کرده و همه فعالان عرصه فیلم کوتاه، از تمامی هنرمندان و خانواده فیلم کوتاه، اعضای انجمن و دوستان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در این مراسم که روز سه‌شنبه 21 آذرماه ساعت 16، در محل سالن ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌شود، شرکت کنند.در ضمن دو فیلم کوتاه ایشان به‌نام‌های " یک بعد از ظهر داغ" و "درآستانه" در این مراسم به‌نمایش در خواهد آمد.