به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ در بخش " سینمای ژان لوک گدار "از دوره چهل و هفتم ( بهار 96 ) ، روزیکشنبه 28خرداد ماه ساعت 17،فیلم"در ستایش عشق"محصول سال 2001(فرانسه - سوییس) به مدت 98 ، روز سه شنبه 30 خردادماه از ساعت 13،فیلم "تاریخ‌های سینما"محصول سال 1988(فرانسه - سوییس) به مدت 264 دقیقه و روز چهارشنبه 31 خردادماه ساعت 17 فیلم"موسیقی ماه"محصول سال 2004(فرانسه - سوییس) به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

همچنین بعد از نمایش فیلم ،جلسه نقد و بررسی فیلم‌های گدار با حضور منتقدان و نویسندگان سینمایی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

"تاریخ(های) سینما"ی گدار در سال 1998 به اتمام رسید. فیلم همزمان تأملی است بر طیفی از مطالب درهم تنیده؛تاریخ سینما و تلویزیون، زندگی گدار و جایگاه او در تاریخ سینما، تاریخ سینما در بستر هنرهای دیگر، تاریخ قرن بیستم، درهم آمیختن سینما و قرن بیستم، و تأثیر فیلم‌ بر سوبژکتیویته و خاطره. این فیلم همچنین نقدی ضمنی است بر بی‌اعتنایی تاریخ‌نگاران به ارزش فیلم‌ها در مقام اسناد تاریخی و نگاه محدود تاریخ‌نگاران حرفه‌ای سینما در تاریخی که از این هنر ارائه می‌کنند.

اگر چالش اصلی تمامی تاریخ‌نگاران زنده کردن گذشته باشد، واکنش گدار به این چالش به کار بردن روشی الهام گرفته از سینما است برای سرهم کردن تاریخ بر پایه‌ی مونتاژ پدیده‌های متفاوت و ناهمگون در تصاویری شاعرانه.

علاقه مندان جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم می‌توانند،به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگرشمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.