خبرگزاری هنرآنلاین: جمعیت عظیمی مقابل تالار وحدت گردآمده بود و همه یک نقطه اشتراک داشتند: سوگ سینماگر باسابقه‌ای که برایشان با «اجاره‌نشین‌ها» و «مهمان مامان» و... خاطره ساخته بود. همه از مردم عام هنردوست گرفته تا هنرمندانی که با این سینماگر فقید خاطره داشتند، سنگینی این غم را بر دوش خود می‌کشیدند؛ مسعود کیمیایی میکروفن را به دست گرفت اما چیزی درباره رفتن داریوش مهرجویی نتوانست بگوید؛ رضا درمیشیان نتوانست ناراحتی خود را ابراز نکند؛ همه و همه بابت از دست رفتن این سینماگر بزرگ محزون بودند.

مراسم بدرقه پیکر این زوج هنرمند، با اجرای بهرام رادان برگزار شد. اهالی هنر یک به یک پشت تریبون آمدند و از داریوش مهرجویی گفتند. عده‌ای خودشان می‌گفتند و عده دیگر، پیغام دیگران را می‌رساندند. فرهاد آییش حامل پیغامی صوتی از استاد علی نصیریان بود که می‌گفت: از اولین کار تا آخرین کارت در کنارت بودم اما حالا نیستم. این چه روزگاری است؟

مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در پهنه رودکی

سپس بهمن فرمان‌آرا پشت تریبون آمد و گفت: داریوش جان قرار نبود ملاقات بعدی ما اینجا باشد.؟ هنرمند بزرگ مملکت ما باید سلاخی شود؟

علی مصفا سپس از فریار جواهریان همسر سابق داریوش مهرجویی و پسر آن دو، پیام‌هایی قرائت کرد. فریار از هفت ماه قهر بودن با داریوش نوشته بود و از خاطرات مشترکشان که چند سالی است در حال نگارشش هستند. صفا مهرجویی تنها پسر مرحوم داریوش نیز افسوس خورد که چرا سرنوشت طور دیگری رقم نخورد.

مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در پهنه رودکی

کیانوش عیاری، محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان خانه سینما و مریم مهرجویی دختر مرحوم داریوش و فریار جواهریان، دیگر افرادی بودند که مستقیم یا باواسطه برای این زوج مرحوم و بازماندگانشان پیام‌هایی قرائت کردند. در طول مراسم مردم حاضر نیز ساکت نبودند و با شعارهایی یکصدا برای مهرجویی طلب آمرزش و شادی روح می‌کردند. همچنین عده‌ای خواستار مجازات قاتلان این جنایت بودند. مرضیه برومند در میانه همین شعارها، روی سن آمد و ضمن درخواست حفظ آرامش مراسم از حضار، به نکات جالب توجهی اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در پهنه رودکی

مرضیه برومند، از کلماتی گفت که قاصر بودند و نتوانستند این داغ را بر صفحه کاغذ بیاورند. سپس با اشاره به فیلم «دایره مینا»ی دایوش مهرجویی، که خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته، از تاثیرگذاری این هنرمند بزرگ در جامعه گفت.

وی سپس از مسئولان خواست تا شرایط فعالیت سینماگران جوان را تسهیل کند و در خصوص اتفاقات اخیر فلسطین نیز اشاره کرد: ما همه مانده‌ایم چون سرزمینمان و خاکمان را دوست داریم؛  ما هم در کنار هم با رژیم صهیونیستی خواهیم جنگید.

مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در پهنه رودکی

آخرین کسی که پیش از پایان مراسم پشت تریبون رفت، مونا مهرجویی دختر این زوج هنرمند بود؛ او نخستین کسی بود که با این جنایت تلخ روبرو شد و پیکر پدر و مادرش را در غرق خون دید. مونا گفت: تنها احساسی که دارم این است که مادر و پدرم کنارم ایستاده‌اند تا من سر پا بمانم.

حاضرین نیز از میان جمعیت خطاب به مونا اظهار همدردی کردند و به او گفتند که در این غم تنها نیست.

در پایان مراسم بدرقه، پیکر داریوش مهرجویی و همسرش راهی قطعه هنرمندان بهشت زهرا شد و این آخرین دیدار اهالی هنر و فیلسوف سینما بود که مقابل تالار وحدت رقم خورد.