خبرگزاری هنرآنلاین: بعد از آنکه خبر شوکه‌کننده قتل داریوش مهرجویی و همسرش همه جا پیچید و از سوی مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز تایید شد، نه‌تنها پلیس و بلکه مردم نیز به دنبال قاتل داریوش مهرجویی می‌گشتند. علاوه بر مهرجویی، همسرش وحیده محمدی‌فر هم نویسنده و در فضای مجازی چهره نسبتا نام‌آشنایی بود و این قتل شوکه‌آور، سبب شد بار دیگر نگاه‌ها سمت پست‌ اینستاگرامی‌ای رفت که می‌گفت مهرجویی و همسرش از سویی فردی ناشناس تهدید شده‌اند. اینجا بود که با تمرکز بر یک شاه‌جمله، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر هویت قاتل یا قاتلان آغاز شود؛ همسر داریوش مهرجویی در پست خود اشاره کرده بود: فردی که تهدیدمان کرد لهجه ایرانی نداشت!

همین گزاره رسانه‌ها را هدایت کرد تا در گمانه‌زنی‌هایشان، از اتباع غیرایرانی سخن به میان بیاورند. گمانه‌زنی‌هایی که هنوز نه تایید شده و نه تکذیب و مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز تاکید کرده است: «نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیده بودند، مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است.» همچنین تا لحظه تنظیم این گزارش، 4 مظنون در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند که هیچ یک از آنها از اتباع بیگانه نبوده‌اند. 

کم‌کاری این کارگردان فقید در این سالها و ساخت تنها یک فیلم در ده سال اخیر، سبب شده بود کمتر از او بشنویم. داریوش مهرجویی از حاشیه بیزار بود؛ هر چند از حواشی پیرامون اکران عمومی فیلم «لامینور» -که البته خیلی زود مرتفع شد- زمان زیادی نمی‌گذرد اما کمتر از شش ماه پیش بود که در حاشیه اکران فیلم «گاو» در لوکزامبورگ، داریوش مهرجویی در پاسخ به سوال مغرضانه مخاطب ضدنظام، با عبارت «نظری ندارم» و بی‌توجهی به وی نشان داد که دوست ندارد مهره بازی عناصری باشد که دوست دارند از جایگاه و شخصیت امثال مهرجویی در راستای اهداف سیاسی خود بهره ببرند!

داریوش مهرجویی اظهارنظری نکرد و برایش مهم نبود که با این عدم اظهارنظر، چه طیف سیاسی‌ای مقابلش قرار می‌گیرند و چه طیف سیاسی‌ای در کنارش می‌مانند؛ چون او یک سینماگر بود و زمین بازی‌اش را خوب می‌شناخت. بماند که عده‌ای حتی همین حالا پس از مرگ او هم سناریوهای سیاسی(ماجرای اتباع خارجی) خود را از کشو درآورده‌اند و با این سناریوها رد خون او را دنبال می‌کنند؛ اما همین اشخاص باید به خاطر داشته باشند که در لوکزامبورگ چه اتفاقی رخ داد و فراموش نکنند که اینگونه به دنبال قاتل داریوش گشتن قبل از هر چیز دامان خودشان را می‌گیرد. پس بهتر است کار را به کاردان بسپرند و اجازه دهند تا پلیس، زوایای بیشتری را از این ماجرا برای عموم روشن کند.