به گزارش هنر انلاین  تهیه‌کننده سریال «سنجرخان» با بیان اینکه این سریال را برای مظلومیت این قهرمان ملی ساخته است، گفت: متأسفانه هیچ‌وقت شخصیت سنجرخان بازنمایی رسانه‌ای و روایت نشد. او با میرزاکوچک‌خان هم‌عصر بود، اما میرزاکوچک‌خان روایت شد و همه او را می‌شناسند، ولی سنجرخان در جامعه مهجور است. 

حسین جلالی، تهیه‌کننده سریال «سنجرخان» گفت: من بیش از ۲۵ سال سابقه تهیه‌کنندگی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی را دارم و در این سال‌ها بیش از ۸۵ هزار برنامه و پنج مجموعه داستانی نیز ساخته‌ام که تمام آن‌ها در کردستان بوده است. در کار‌های تاریخی «سنجرخان» اولین کار تاریخی من است. وی در پاسخ به این سؤال که چرا «سنجرخان» را ساخته است، افزود: سنجرخان را برای مظلومیت این قهرمان ملی ساخته‌ام. 

جلالی ادامه داد: ۱۰۰ سال پیش اتفاقی می‌افتد و شخصی به اسم سنجرخان وزیری از منطقه کردستان می‌آید و در برابر ظلم داخلی و هجوم خارجی قیام می‌کند و می‌ایستد. 

تهیه‌کننده «سنجرخان» که با باشگاه خبرنگاران توانا سخن گفته است، اظهار کرد: متأسفانه هیچ‌وقت شخصیت سنجرخان بازنمایی رسانه‌ای و روایت نشد. او هم‌عصر با میرزا‌کوچک‌خان بود، اما میرزا‌کوچک‌خان روایت شد و همه او را می‌شناسند، ولی سنجرخان را نه.

وی بیان کرد: هدف ما این بود که بتوانیم سنجرخان را به مردم سرزمین خودمان و خارج از کشور به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کنیم. 

جلالی در پاسخ به این سؤال که به چه میزان از این سریال استقبال شده است، عنوان کرد: استقبال بیش‌ازحد انتظار بود. فکر می‌کنم حداقل بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان این سریال را تماشا می‌کنند. ما از استان‌های مختلف، کردستان عراق، کشور‌های اروپایی و حتی از امریکا بازخورد‌هایی را داشته‌ایم. بعضی از کسانی که در ایران نیستند در زمان‌هایی که سریال دیر شروع می‌شود به ما پیام می‌دهند و می‌گویند ما به سختی شبکه یک را پیدا می‌کنیم، پس چرا «سنجرخان» پخش نمی‌شود؟

تهیه‌کننده سنجرخان در پاسخ به این سؤال که چقدر ساخت چنین فیلم‌هایی را در جامعه لازم می‌بیند، تصریح کرد: اگر بخواهم بگویم جامعه نیاز به الگو برای جوانان از مسیر قهرمان‌پروری دارد، شاید حرفی کلیشه‌ای باشد، ولی واقعاً همیشه هر جامعه و هر نسلی به یک الگوی قهرمانی نیاز دارد. سنجرخان یک قهرمان است، قهرمانی که در برابر مسیر درست تاریخ و در کنار مردم ایستاد. او خانزاده‌ای بود که می‌توانست خان باشد، ظلم کند و حتی می‌توانست با ظلمی که از طریق تجاوز دشمن خارجی بر او وارد شده بود، کنار بیاید و مصالحه کند، ولی این اتفاق نیفتاد. 

جلالی خاطرنشان کرد: «سنجرخان» یک فرصت بود و ما واقعاً دوست داشتیم از توان بازیگران و عوامل کردستان و مناطق کردنشین استفاده کنیم. خیلی خوشحال هستم که توانستیم از بازیگران بومی استفاده کنیم. به‌خاطر تبعیض رسانه‌ای تاکنون خیلی کم‌اتفاق افتاده که بازیگران کرد در عرصه‌های ملی بدرخشند. البته تعداد انگشت‌شماری را داریم، اما تولید آثاری مثل «سنجرخان» این فرصت را در اختیار بازیگران استان کردستان قرار می‌دهد که آن‌ها نیز مطرح شوند. 

در سریال «سنجرخان» که از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، بازیگرانی همچون فرشید گویلی، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، پیام دهکردی، علی اوسیوند و قطب‌الدین صادقی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

«سنجرخان»، روایتی از یک قهرمان کرد با همین نام است که نقش او را فرشید گویلی، بازیگر محلی کردزبان ایفا می‌کند. در این سریال، محل زندگی و رشادت‌های قهرمانان کردستان بازنمایی شده است. 

سنجرخان، مجموعه تلویزیونی تاریخی محصول سال ۱۴۰۲ به کارگردانی محمدحسین لطیفی است. این سریال هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود. 

این سریال، داستان یکی از قهرمانان کرد به نام سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم را روایت می‌کند. وی مبارز و آزادیخواه کرد و از فعالان انقلاب مشروطه بود که در برابر حضور نیرو‌های انگلیسی و روسی در منطقه کردستان ایستاد و به مبارزه علیه آنان پرداخت.