"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین":"جواد قارایی مهاجرت کرد" این تیتری بود که از  ساعاتی پیش در خروجی برخی رسانه ها قرار گرفت، خبری مهم که واکنش همه را به آن برانگیخت.

او اواخر ماه گذشته که مهمان خبرگزاری هنرآنلاین بود؛ تاکید کرده بود که دغدغه اول من "ایران" است. کسی که دغدغه اولش مادر بیمارش در خانه است؛ آیا می تواند به خارج از کشور یا داخل کار اقتصادی «بیزنس» انجام دهد؟  نه. نمی تواند ،چون تمام تمرکز او بر درمان و مراقبت از مادر بیمارش است. من هم  مادرم؛ "ایران" بوده و دغدغه اصلی ام مراقبت و نگهداری از اوست.

وی گفت: من تمام وقت خود را صرف «ایرانگرد» می کنم. هرچند از داخل و خارج از کشور پیشنهادات زیادی داشتم و دارم اما اولویت بنده تا آخر عمر تولید مجموعه جدید ایرانگرد و ایرانگرد کوچک و سفر به سرزمین تروریستها یا همون رویاها برای صدا و سیماست تا هموطنانم در هر کجای ایران و جهان به راحتی بتوانند از این مجموعه ها بهرمند شوند.

1498405_243

او همچنین امروز هم در گفت وگو با "هنرآنلاین" اظهار کرد: من پیش از این هم گفته‌ام که تحت هیچ شرایطی از ایران مهاجرت نمی‌کنم و حرف مرد هم یکی است. موقعیت‌های زیادی داشتم که به کشورهای مختلفی مهاجرت کنم اما افتخار می‌کنم که همیشه در کشور خودم مانده‌ام و حتی فرزندم را در ایران به دنیا آورده‌ام و شناسنامه‌اش ایرانی است. من هیچ‌گاه مهاجرت نکردم و مهاجرت هم نمی کنم؛ اما دوست دارم در حوزه تخصصی خودم که به آن عشق دارم کار کنم، در صنعت گردشگری که حوزه حرفه‌ای من است در جلسه‌ای به عمان دعوت شدم و قرار است مجموعه مستندی به این منظور بسازم.