به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت سالار عقیلی عصر روز سه‌شنبه 5 بهمن با حضور محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صدا و سیما و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار شد.

در این کنسرت که به همت بنیاد رودکی و امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گروه موسیقی راز و نیاز متشکل از امیر حوتیان پور (پیانو)، سانوا عندلیبی و امیرحسین طائی (ویولن)، داوود منادی (ویولن سل)، سحاب تربتی (تمبک) و روزبه زرعی (کاخن و سازهای کوبه‌ای)، سالار عقیلی را همراهی کردند.

این کنسرت با اجرای قطعه «تبریز در مه»، از ماندگارترین تیتراژهای مجموعه‌های تلویزیونی به آهنگسازی بابک زرین روی شعری از زنده‌یاد افشین یداللهی آغاز شد.

پس از آن قطعه «حانیه» با دونوازی ویولن سانوا عندلیبی و امیرحسین طائی اجرا شد، «برادر جان» و «چه بگویم» به آهنگسازی فرید سعادتمند قطعات پایانی بخش نخست این کنسرت بودند.

سالار عقیلی بخش دوم کنسرت را با اجرای قطعه «ایران» به آهنگسازی بابک زرین با شعر افشین یداللهی آغاز کرد. کنسرت با اجرای نوازندگان سازهای کوبه‌ای گروه «راز و نیاز» و اجرای قطعه «سرو زیر آب» ساخته فرید سعادت با شعر عباس محمدی ادامه پیدا کرد.

سپس سالار عقیلی با تبریک روز مادر گفت: «این روز را به خانم ها و مادران ایرانی و مادرانی که دلسوز هستند و قلبشان برای آینده فرزندانشان می‌تپد، تبریک عرض می‌کنم و به همین مناسبت قطعه «مادر» را برای اولین بار روی صحنه به احترام مادران اجرا می‌کنم.»

سالار عقیلی پس از اجرای این قطعه افزود: «هر زمان که برای انسان مشکلی پیش بیاید و اضطراب داشته باشد، هیچ آغوشی گرم‌تر از آغوش مادر برای او نیست؛ امیدوارم که همه مادران سرزمینم سالم و تندرست باشند.»

پس از آن قطعه ماندگار «خوشه چین» به آهنگسازی زنده یاد روح الله خالقی با شعری از زنده یاد کریم فکور اجرا شد. اجرای قطعه «وطن» یا «ایران جوان» پایان‌بخش اجرا بود.

کنسرت سالار عقیلی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر 5 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.