به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حسین محجوبی، نقاش پیشکسوت ضمن حمایت از برپایی دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" این رویداد هنری را از جمله اقدامات قابل تحسینی دانست که نگاه مردم را تغییر می‌دهد. وی با اشاره به اهمیت اجرای هر چه بیشتر فعالیت‌های هنری گفت: به نظر من اقداماتی چون "بهارستان" کارهای بسیار خوب و قابل تحسینی هستند که باعث تغییر دید و نگاه مردم می‌شوند لذا هر چه از این رویدادها در سطح کشور داشته باشیم، کم است.

وی افزود: به نظر من "بهارستان" هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر توجه تصویری و تجسمی به مردم کمک شایانی می‌کند و طرح بسیار خوبی است. البته اگر بر عنصر ماندگاری آثار تاکید شود، روند این رویداد بهتر نیز خواهد شد لذا فکر می‌کنم که لازم است از مواد ماندگارتری در ساخت آثار استفاده شود که البته با تکنیک‌های روز و تمهیدات لازم امکان انجام آن هست.

این هنرمند نقاش حضور هنرمندان جوان در دومین سالانه "بهارستان" را مایه خرسندی خواند و بیان کرد: به نظر من حضور هنرمندان جوان در "بهارستان" نشان دهنده استعدادهای جوانی است که ما در کشور داریم ضمن اینکه قطعاً شرایط کار مثبت و درآمدزایی نیز برای این قشر فراهم می‌شود که بسیار خوب است.

محجوبی تصریح کرد: باید در عرصه فرهنگ تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ منطقی و شادی داشته باشیم زیرا هیچ کشوری بدون داشتن فرهنگ منطقی و شاد پیشرفت نخواهد کرد. به نظر من هر چقدر طرح‌هایی چون "بهارستان" را بیشتر داشته باشیم باز هم کم است و ما به این رویدادها نیاز داریم.

وی ایران را کشور غنی خواند و گفت: استفاده از استعدادهای هنرمندان برای شکل دادن به شهر بسیار مهم است البته در کنار هنر قطعاً نیاز است که دغدغه‌های اقتصادی مردم را نیز برای حرکت به سمت فرهنگ غنی‌تر رفع کنیم.

فرید سجاد حسینی: "بهارستان" یک رویداد هنری درجه یک است

فرید سجاد حسینی بازیگر و کارگردان با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به حمایت از دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" درباره اهمیت زیباسازی چهره شهر توسط هنرمندان عنوان کرد: در این روزها که در سطح شهر در حال تردد بودم با دیدن آثار هنری سالانه "بهارستان" به وجد آمدم. نکته مهم و ارزشمند این رویداد هنری این است که مجال بروز و ظهور پیدا کردن توانمندی‌های هنرمندان جوان در قالب این رویداد فراهم شده است. معتقدم هنری پویا است که مسیر روبه تکاملی دارد و در تعامل با مردم و جامعه‌اش باشد و سالانه "بهارستان" همه این موارد را داراست.

بازیگر "فروشنده" ضمن تاکید براهمیت زیبایی در زندگی آدم‌ها افزود: روح و جسم انسان به دیدن زیبایی و هنر نیاز زیادی دارد و موقعی که با دیدن یک اثر هنری در شخص بیننده یک موقعیت جذاب به وجود می‌آید؛ او به تکاپو می‌افتد تا بتواند در امورات زندگی‌اش هدفمند عمل کند.

سجادی حسینی در پایان گفت: در سال‌های اخیر در طرح زیباسازی شهر تهران خوشبختانه انواع و اقسام طرح‌های فکرشده و درجه یک مثل "بهارستان" دیده می‌شود که بسیار تاثیرگذار هستند.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.