به گزارش هنرآنلاین، آراپیک تنها 46 سال زندگی کرد. عمری کوتاه اما پربار با آثاری به غایت قدرتمند و ایده پرداز. " او در زمان خود، چنان‌که باید شناخته نشد. او در زمینه‌های مصورسازی و طراحی کتاب، نقاشی متحرک، پوستر، و هنر تبلیغات فعالیت می‌کرد؛ ولی بیشتر به طنزنگاری و کاریکاتور علاقه داشت. او طنز سیاه را وسیله‌ای مناسب برای بیان انسان‌دوستی و حساسیت‌های اجتماعی خود یافت. در این زمینه، شیوه‌های استادان طنزنگار قدیم و جدید را می‌آزمود؛ و بیش از هر چیز به تأثیر اجتماعیِ تصویرهایش اهمیت می‌داد." (رویین پاکباز ، دایره المعارف هنر)

گالری " آ " در تازه‌ترین پروژه‌ی خود با عنوان " طراح ستاره دار"  فرصتی فراهم آورده تا بسیاری آثار به جا مانده از این هنرمند بزرگ در معرض دید همگان قرار داده شود. 

این نمایشگاه به کوشش امیر اثباتی، آرش تنهایی و امیر سقراطی  تلاش می­کند  بخش‌هایی از زندگی  شوریده و چند وجهی آراپیک باغداساریان را نمایش دهد . کاریکاتورهای آراپیک که با نام مستعار پطروس کارامیان در مجله‌ی معتبر نگین به چاپ می‌شدند . طراحی‌ها ، پوسترها، کتاب‌هایی که ترجمه و منتشر کرده است فیلم "در حوزه‌ی استحفاظى" که سال­ها توقیف شده بود  و انیمیشن‌هایش "گرفتار" و "وزنه بردار" . همچنین آثاری به یاد آراپیک از: امیر اثباتی،مصطفی اسداللهی، محمدعلی بنی اسدی، ابراهیم حقیقی، علی خسروی، مصطفی رمضانی، جمشید سماواتیان، داوود شهیدی، کیومرث کیاست، نعمت لاله ای، علی اصغر محتاج، مهنوش مشیری، معصومه مظفری و مسعود مهرابی در این کارنما به نمایش در می‌آید . 

علاوه بر بخش‌های یاد شده  مستندی درباره‌ی او به نام  " ستاره‌ی دور اما روشن " به کارگردانی مرتضا آکوچکیان  و شماره دو "آنگاه" ویژه‌ی ( کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) ، هفته‌ی دوم این نمایشگاه رونمایی خواهند شد. 

نمایشگاه "طراح ستاره دار" ( با همراهی  مجله‌ی آنگاه  ، قاب هفت و مجتمع چاپ  دیجیتال کوفا ) از بیست و نهم بهمن ماه تا ده اسفند ماه 1395در گالری " آ " برپا خواهد بود. 

علاقه مندان  می‌توانند برای  بازدید از این رویداد به جز روزهاى شنبه از ساعت شانزده تا بیست به خیابان کریم خان زند-ابتداى شهید عضدى (آبان جنوبى)- کوچه ارشد-پلاک هفت_گالرى آ مراجعه نمایند.