سرویس استان‌های هنرآنلاین: سعید ملتجی یکی از هنرمندان استانی است که از شهر مشهد در بخش هنرهای مفهومی نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد.

 او که با اثری چیدمانی تحت عنوان "مدیترانه " در این رویداد هنری شرکت کرده، در رابطه با این اثر به هنرآنلاین گفت: این کار اثری بینارشته‌ای است زیرا هنر روز جهان است که در آن تعامل دیگر حوزه‌ها و مدیوم‌های هنری را به وضوح می‌‌توان مشاهده کرد.

این هنرمند همچنین در توضیح موضوع اثر خود، ادامه داد: موضوع اصلی این اثر در رابطه با مهاجرت است، اما نه مهاجرت خودخواسته بلکه آن نوع مهاجرت که ناگزیر تحت تاثیر شرایط سیاسی، اقتصادی و وقایعی همچون جنگ و ناامنی و ... انجام می‌پذیرد.

ملتجی گفت: زمانی که دست به خلق این اثر زدم همان گونه که از عنوان اثر نیز مشخص است؛ هدفم در واقع شرایط کنونی مهاجرانی بود که از منطقه خاورمیانه به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و به واسطه شرایط ناامنی که در منطقه ایجاد شده است و در نتیجه مهاجرت در دریا غرق شدند. بیشتر تمرکز اثر من هم روی مهاجرینی بوده است که در دریاها غرق شده‌اند.

او با اشاره به متریالی که در این اثر هنری از آنها بهره گرفته، بیان کرد: این اثر چیدمانی که در واقع نوعی میکس‌مدیا  است، ترکیبی از چوب، فلز، خاک، ماسه و آب است.

این هنرمند درباره انگیزه حضور خود در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، گفت: من فارغ‌التحصیل رشته  سینما هستم و تمرکزم هم غالبا در حوزه سینما است اما احساس کردم که این بخش از هنر تجسمی بهترین مدیومی است که می‌توانم هنر خود را در قالب آن ارائه کنم به همین دلیل این قالب را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم در جشنواره شرکت کنم.

ملتجی در اظهارنظری در رابطه با نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تغییر رویکرد و توجه به هنرهای بینارشته‌ای را از محاسن این جشنواره عنوان کرد و افزود: امسال به نسبت سال‌های گذشته آثار قوی‌تری در جشنواره حضور داشتند و تنوع مدیوم‌ها در حوزه هنرهای تجسمی به خوبی قابل مشاهده بود. 

لازم به یادآوری است نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن‌ماه درو موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقمندان به هنر است.