گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار علیرضا میرزا رضایی با عنوان «وضعیت انسان» در گالری ثالث برپاست. میرزا رضایی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: سال ۱۳۷۳ نقاشی را شروع کردم و از سال ۱۳۹۱ شروع به فیگور کشیدن کردم. قصد من از کشیدن فیگور انسان آن بود که احساسات خوبی مثل آرامش و زیبایی را در قالب انسان نشان دهم تا مخاطبان جذب آرامش کار شوند.

میرزا رضایی با بیان اینکه نقاشی‌های فیگوراتیو با فضا ارتباط دارند، گفت: به نظر من فیگور می‌تواند گویای حال یک شخص یا یک اجتماع باشد و در عین حال هنرمند می‌تواند احساسات خود را به آن اضافه کند. وقتی یک مدل زنده را طراحی می‌کنید، در آخر می‌توان از خلاقیت ذهن کمک گرفت و با اضافه کردن جزئیات دیگر، ترکیب خاصی ساخت.

این هنرمند افزود: آثارم ساخته ذهن خودم و کاملا تخیلی هستند. داستان یا روایت خاصی پشت آن‌ها وجود ندارد و کار‌هایی که می‌کشم الهام گرفته از موقعیت آدم‌ها یا نقاشی‌های دیگر است. این الهامات را با تخیلات خودم در کنار هم جمع کرده و روی کاغذ پیاده می‌کنم تا طرح نهایی به دست بیاید.

میرزا رضایی ادامه داد: کار‌هایم به سبک آبستره فیگوراتیو است و جدیدا فضای تازه‌ای برای کار‌ها ایجاد کردم که قسمتی از نقاشی‌ها را سفید می‌کنم و مانند فضای خالی دیده می‌شود. اما در همان فضا رنگ‌های مختلف به کار برده شده و سعی می‌کنم بیشتر از رنگ‌های شاد مانند نارنجی استفاده کنم، زیرا یک رنگ قوی است و مخاطبان را جذب می‌کند.

علیرضا میرزا رضایی