به گزارش هنرآنلاین، موزه عکسخانه شهر به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس «روایت انقلاب» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه شامل ۱۵ تصویر ۱۰۰ در ۷۰ از حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی و تجمعات مردمی در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

در بخشی از متن بیانیه نمایشگاه آمده است: «ما فراموش می‌کنیم، حافظه‌ جمعی دیر و حافظه‌ فردی زود. هر فرهنگی برای نگه‌داشتِ‌ ایده‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای بنیانی خود از مکانیسم‌های متفاوتی بهره می‌برد. تمام مراسم، اعیاد، جشن‌ها، مناسک برای به یاد آوردن و فراموش نکردن است. انقلاب اسلامی واقعه‌ تکین حافظه‌ جمعی انسان ایرانی در تاریخ معاصر است. بخشی از این حافظه‌ جمعی، تصاویری است که عکاسان آن را ثبت کرده‌اند..... رویداد انقلاب از تار و پود این لحظه‌ها، متنِ تصویری خاطره‌ انقلاب را در تک‌تک عکس‌ها تکرار می‌کند و این چرخه تکرار حافظه‌ جمعی را از فراموشی نجات می‌دهد.

برای به یادآوردن و نجات از سلطه‌ فراموشی در این نمایشگاه ۱۵ لحظه از انقلاب که تعدادی از عکاسان برای نبرد با فراموشی، حقیقتِ انقلاب را از طریق دوربین بر نگاتیو‌ها ثبت کرده‌اند، به تماشا گذاشته‌ایم تا یادآوری حقیقتِ انقلاب را بر سطر‌های حافظه‌ جمعی ثبت کند.»

این نمایشگاه چهارشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۷ آغاز به کار می‌کند و تا ۳۰ بهمن پذیرای مخاطبان خود است. برای بازدید به نشانی، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید.