به گزارش هنرآنلاین به نقل از صبا، مجتبی کوچکی مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ،با اعلام خبر درگذشت عزیزالله نعیمی از عکاسان پیشکسوت انقلاب، دفاع مقدس گفت: آقای نعیمی حدود ۱۵ سال بوددر منزل، درگیر یک بیماری بودند که ذره‌ذره جزئیات اعضا و جوارح حرکتی ایشان را می‌گرفت. ایشان در سال‌های اول بیماری، با ویلچر و کمک جابه‌جا می‌شدند، اما در سال‌های اخیر تقریبا از حرکت باز ایستاده بودند و در بستر بودند. پزشک هم بالای سر ایشان بود، اما در روز پنجشنبه ۶ خرداد از دنیا رفتند.

وی درباره زندگی این عکاس پیشکسوت بیان کرد: ایشان متولد سال ۱۳۲۴ تهران بودند. سال‌ها پیش در استودیو ایران با سیدمحمود پاکزاد همکاری می‌کردند و در همان سال‌ها ورزش ژیمناستیک را دنبال می‌کردند.

کوچکی افزود: سال ۱۳۵۵ وارد تلویزیون شدند و در درگیری‌ها و تظاهرات انقلاب اسلامی، با کمک مدیران تلویزیون از جمله آقای مجید مسچی که مدیر ایشان بود، به کرات عکس‌های درجه‌یکی از ماجرای انقلاب و مخصوصا حضرت امام(ره) داشتند و در شهر قم و جماران نیز از امام(ره) عکاسی می‌کردند.

وی ادامه داد: زنده‌یاد نعیمی در ۴ عملیات جنگ هم حضور یافتند و بعضی از عکس‌های مشهورشان در مجلات خارجی هم به چاپ رسیده است. در شماره‌های مختلف مجله سروش آن موقع، گزارش‌های تصویری وی از عملیات‌ها و مناطق جنگی چاپ شده است.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: در همان مقطع جنگ هم یک مجموعه عکس از معتادان جنوب تهران دارند که از دل پروژه‌ای ۵ ساله با موضوع زندگی معتادان این منطقه درآمده است و هم‌اکنون موجود است. کارهای درخشانی نسبت به سال‌های خودش است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت‌های زنده‌یاد نعیمی گفت: زنده‌یاد نعیمی نمایشگاه هم برگزار کرده‌اند و در بعضی نمایشگاه‌های گروهی هم مانند «شهر خدا»، هفتمین نمایشگاه عکس ایران و… حضور داشته‌اند. در بررسی‌های انجمن، تعدادی جایزه داخلی هم از ایشان پیدا کردیم و این‌ها به زودی در یک رویداد فرهنگی و بزرگداشت مخصوص ایشان توضیح داده خواهد شد.

هنرآنلاین درگذشت این عکاس را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می گوید.