گروه تجسمی هنرآنلاین: این نمایشگاه با نام «دیوید هاکنی: فرارسیدن بهار، نرماندی، ۲۰۲۰» روز یکشنبه ۲۳ ماه می در آکادمی سلطنتی هنرها در لندن افتتاح می‌شود و تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ میزبان علاقه‌مندان هنر به ویژه نقاشی است. آثار هاکنی ۸۳ ساله از روز افتتاح تا اولین روز ماه اوت در گالری‌های اصلی به نمایش درمی‌آید و سپس از ۱۱ اوت تا ۲۶ سپتامبر در گالری‌های گابریل جانگلز-وینکلر در معرض دید دوستداران هنر قرار می‌گیرد.

هاکنی که از مهم‌ترین هنرمندان قرن بیستم بریتانیا و از معدود هنرمندان نوآور حال حاضر دنیاست، در چند دهه فعالیت حرفه‌ای همواره کوشیده با ابزارهای گوناگون و متفاوت اثر هنری خلق کند. او در ۲۰۰۷ برای کشیدن تابلوهایش به گوشی آیفون پناه برد و از ۲۰۱۰ سراغ آیپد و قلم استایلوس رفت. ۱۱۶ اثر تازه هاکنی که در بهار سال گذشته خلق شده‌اند، همگی حاصل کار با آیپد است و هنرمند بر تمام مراحل چاپ تابلوها روی کاغذ نظارت کرده است.

بر اساس آنچه خود هاکنی می‌گوید، کار کردن با آیپد نیاز به دو توانایی نقاشی کشیدن و رنگ کردن دارد. اگر بازدیدکنندگان از نمایشگاه «دیوید هاکنی: فرارسیدن بهار، نرماندی، ۲۰۲۰» خوب در آثار ریز شوند، رد قلم هنرمند را روی تابلوها می‌بینند. او که در دوران شیوع گسترده کرونا از خانه خود در نرماندی بیرون نرفته، این نقاشی‌ها را در بهار ۲۰۲۰ کشیده و نمایشگاه درست یک سال پس از پایان کار روی آخرین تابلو افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان هنر برای بازدید از نمایشگاه نقاشی‌های دیوید هاکنی می‌توانند به آکادمی سلطنتی هنر در لندن بروند اما برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در هر نوبت بازدید فقط شش نفر می‌توانند وارد شوند. این هنرمند آثار امیدبخش خود را با الهام گرفتن از طبیعت در ستایش زندگی و جهان خلق کرده است.

Hockney1
نقاشی شماره ۱۲۵، «خانه درختی»، ۱۹ مارس ۲۰۲۰
Hockney2
نقاشی شماره ۳۱۶، «خانه هفت کوتوله»، ۳۰ آوریل ۲۰۲۰
Hockney3
نقاشی شماره ۱۸۶، «جوانه زدن به زندگی»، ۱۱ آوریل ۲۰۲۰
Hockney4
نقاشی شماره ۲۵۹، «نور راهنما»، ۲۴ آوریل ۲۰۲۰
Hockney5
هاکنی در استودیو خانگی خود در نرماندی
Hockney6
نقاشی شماره ۳۴۰، «پس از مونه»، ۲۱ می ۲۰۲۰