گروه تجسمی هنرآنلاین: باسکیا تابستان ۱۹۸۸ در ۲۷ سالگی از دنیا رفت و «سلحشور» را سال ۱۹۸۲ در حالی که فقط ۲۰ سال داشت کشیده بود. این هنرمند رنگین‌پوست نیویورکی در این نقاشی تصویر یک جنگجو را با شمشیری در دست کشیده است. یوسی پیلکانن، رئیس جهانی حراج‌خانه کریستیز از لندن مسئولیت اجرای حراج اثر باسکیا را در هنگ‌کنگ بر عهده داشت.

سه خریدار تلفنی از هنگ‌کنگ و نیویورک برای به دست آوردن «سلحشور» باسکیا با هم رقابت کردند و سرانجام یکی از آنها توانست با رقم ۴۱.۷ میلیون تابلو را از آن خود کند. کریستیز برای این نقاشی ۳۹ ساله قیمت پایه ۳۱ تا ۴۱ میلیون دلار در نظر گرفته بود. «سلحشور» اولین بار در ۱۹۸۳ در توکیو به نمایش درآمد و سپس در پاریس، وین و میلان روی دیوار رفت. آخرین نمایش عمومی آن سال ۲۰۱۹ در نیویورک بود.

«سلحشور» از جمله آثار موجود در مجموع ابی روزن بود؛ مجموعه‌دار آلمانی-آمریکایی که در حوزه معامله‌های املاک و ساختمان‌سازی هم فعالیت می‌کند. او در گنجینه آثار هنری‌اش کارهایی از پابلو پیکاسو، اندی وارهول،‌دیمین هرست، ریچارد پرینس و... هم دارد. «سلحشور» بار اول در ۲۰۰۵ با رقم ۱.۸ میلیون دلار چکش خورد، دو سال بعد در ساثبیز لندن با ۵.۶ میلیون دلار فروخته شد و روزن در ۲۰۱۲ آن را در همین حراج‌خانه ۸.۷ میلیون دلار خرید.