هنرآنلاین: عصر روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه موزه هنرهای معاصر تهران میزبان جمعی از مدیران رسانه‌های خارجی و خبرنگاران این رسانه‌ها شد که به دعوت هنرآنلاین در جهت تعاملات بین‌المللی این رسانه گردهم آمده بودند.

این مراسم با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین احمدی مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجعفر صافی مدیرکل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، علیرضا شیروی معاون امور خبرنگاران خارجی معاونت مطبوعاتی و 89 خبرنگار از 55 رسانه بین‌المللی همچون یورونیوز، NBC، CNA، شین هوا، کانال 24 فرانسه، لس‌آنجلس تایمز، فولیا، الشرق، کوربیس و.... برگزار شد.

در ابتدای مراسم که در جهت رایزنی فعالیت‌های بین‌المللی و اطلاع‌رسانی حوزه هنر با رسانه‌های بین‌المللی از سوی هنرآنلاین تدارک دیده شده بود؛ دکتر اسماعیل آذر مجری این مراسم به معرفی جریان هنری کشور و توجه بیشتر رسانه‌ها به حوزه‌های مغفول مانده هنر اشاره کرد و از رسانه‌‌های خارجی دعوت کرد که جدا از حوزه‌هایی همچون سینما و موسیقی به دیگر جریانات هنری ایران توجه بیشتری داشته باشند.

ضیافت شام هنرآنلاین برای خبرنگاران خارجی مقیم تهران و میهمان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

در ادامه علی مرادخانی ضمن خیرمقدم به رسانه‌های بین‌المللی برای حضور در ایران گفت: امیدوارم به مهمانان ما خوش بگذرد و بتوانیم میزبانان خوبی برای آنها باشیم. به موزه هنرهای معاصر تهران خوش آمدید، موزه‌ای که  در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار مهمی در آن رقم خورده است.

وی افزود: ما در معاونت هنری وزارت ارشاد خبرگزاری داریم به نام هنرآنلاین که شما میهمان آن هستید. همکاران ما در این رسانه کارهای زیادی در ۴ سال گذشته به لحاظ ترویج و توسعه هنر در فضای رسانه‌ای کشور انجام داده‌اند و این موضوع در راستای اهداف دولت یازدهم و دوازدهم است که در این سال‌ها تلاش کرده تا در حوزه دیپلماسی فرهنگی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد با اشاره به فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر نیز گفت: در طول چند سال اخیر ما ۴ برنامه مهم بین‌المللی در موزه داشتیم که یکی از آنها نمایشگاه آثار تونی کرگ است که امشب شاهد آن هستید. همچنین علاوه بر حوزه تجسمی در عرصه موسیقی و تئاتر هم فعالیت‌های شایسته‌ای در عرصه بین‌الملل انجام شده است. در حوزه موسیقی حضور ارکستر سمفونیک راونای ایتالیا در تهران و حضور ارکستر سمفونیک ایران در ایتالیا را داشتیم. در عرصه تئاتر نیز شاهد حضور شخصیت‌های برجسته‌ای جهانی در ایران بودیم که جملگی این موارد چهره شایسته‌ای را در عرصه بین‌المللی  برای هنر ایران ترسیم کرده است.

مرادخانی در پایان گفت: در عرصه خبر نیز به نسبت سال‌های گذشته این ادعا را داریم که در فضای دیپلماسی فرهنگی فضای متفاوتی ایجاد کرده‌ایم. امیدوارم هنرمندان کشورهای مختلف به ایران بیایند و هنرمندان ما نیز در جهت دیپلماسی فرهنگی به خارج از کشور بروند. خوشحالم که امشب میزبان شما هستیم و امیدوارم این دست اتفاقات بیش از این در ایران رقم بخورد.

ضیافت شام هنرآنلاین برای خبرنگاران خارجی مقیم تهران و میهمان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

در ادامه این مراسم مهدی افضلی مدیرمسئول هنرآنلاین نیز در سخنانی با اشاره به فضای هنری کشور گفت: به اندازه کل خاورمیانه، هنرمند در تهران زندگی می‌کند. شمار زنان هنرمند در ایران به آمار کشورهای اروپایی تنه می‌زند و این هنرمندان روزانه صدها برنامه فرهنگی هنری خلق می‌کنند اما متاسفانه رسانه‌های دنیا این مولفه‌های مهم جامعه ایرانی را به دنیا مخابره نمی‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد رسانه‌هایی که به حوزه هنر می‌پردازند، تشریح کرد: هنر پیام‌آور صلح و دوستی میان ملت‌هاست و رسانه‌های هنری از این منظر نقش مهمی دارند، آنها می‌توانند با انعکاس این رویدادها دنیای زیباتری را به مردم جهان نشان دهند.

افضلی افزود: هنرآنلاین تلاش داشته در این راستا گام بردارد و با هدف پیوند خوردن با رویدادهای فرهنگی و هنری بین‌المللی، سرویس‌های عربی و انگلیسی را نیز به زبان فارسی خود افزوده است.

او در پایان گفت: ما رسانه جوانی هستیم و بهار سال ۲۰۱۰ متولد شده‌ایم اما به خاطر انرژی جوانی و هدف والای‌مان در همین مدت کوتاه توانسته‌ایم به یکی از رسانه‌های مرجع هنرمندان بدل شویم. هنرآنلاین آماده همکاری، امضا تفاهم‌نامه و حتی راه‌اندازی دفتر نمایندگی رسانه‌های معتبر هنری از سراسر دنیا در تهران و ایران است.

این مراسم با اجرای نقالی و بازدید رسانه‌های خارجی از نمایشگاه آثار تونی کرگ و برخی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران  به پایان رسید.

لازم به یادآوری است، در این مراسم نمایندگانی از رسانه‌های کشورهای آمریکا، انگلستان، اتریش، آذربایجان، اسپانیا، آلمان، برزیل، چین، ترکیه، سوریه، سنگاپور، روسیه، ژاپن، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، لبنان، مکزیک، مالزی، لهستان و لوگزامبورگ حضور داشتند.