سرویس تئاتر هنرآنلاین: قاسم زارع بازیگر باسابقه تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر گفت: وضعیت فرهنگ و هنر خوب نیست و به تبع آن اهالی حوزه رسانه هم روزهای خوبی را طی نمی‌کنند. این‌ها در هم تنیده شده‌اند و به هم ربط دارند.

وی افزود: معتقدم که باید یک فرهنگ‌سازی و بسترسازی درستی صورت بگیرد تا رسانه‌ها بتوانند در آن فرهنگ و بستر، جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند. الان فضای مجازی شکل و شمایل خودش را پیدا کرده و به یک جریان فکری و بستر فرهنگی تبدیل شده که این وظیفه و کار رسانه‌ها را سخت‌تر از قبل می‌کند.  

این بازیگر سینما و تئاتر به مشکلات حوزه هنر اشاره کرد و گفت: فرهنگ و هنر کشور اوضاع چندان جالبی ندارند و ریشه مشکلات آن‌ها هم در مسائل اقتصادی است. همیشه ثبات اقتصادی جامعه‌های پیشرفته، باعث درخشش حوزه‌های فرهنگ و هنر آن‌ها در جوامع بین‌المللی می‌شوند و هر جامعه‌ای که تنش اقتصادی و اجتماعی داشته و دچار دغدغه‌های روزمرگی بوده، فرهنگ و هنر پویا و پیشرویی نداشته است. شاید به همین خاطر است که ما نتوانستیم تعریف جامعی از هنر و جایگاهش در جامعه ارائه کنیم.

زارع ادامه داد: هنر ایران تا زمانی که به تعریف مشخصی نرسد و جایگاهش مشخص نشود و ضمناً درگیر مسائل اقتصادی هم باشد، راه به جایی نخواهد برد. در حال حاضر جریان فکری هنر ما مشخص نیست و مدام جناح‌ها و گروه‌های خاص وارد هنر می‌شوند و می‌روند. تا وقتی این معضل استمرار پیدا کند، همه چیز مخدوش است و خبری از دوراندیشی و اندیشه‌محوری در آن نیست.

قاسم زارع در خصوص تازه‌ترین فعالیت خود در عرصه تئاتر نیز گفت: الان مشغول بازی در نمایش "بوی خواب" به نویسندگی آقای محمد چرمشیر و کارگردانی آقای سهراب سلیمی هستم که این نمایش هر شب ساعت 19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.