سرویس استان‌های هنرآنلاین: چرختاب که این روزها در نمایش "اون دیگه این‌جا زندگی نمی‌کنه" به کارگردانی پیام عزیزی در تماشاخانه سنگلج بازی می‌کند، در خصوص حضورش در این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این نمایش دو کاراکتر مختلف را بازی می‌کنم. برای کاراکتر دوم فرصت کمتری داشتم و مجبور بودم در حین اجراها هم با کارگردان نمایش یک سری صحبت‌ها داشته باشم تا شکل درستی از آن نقش در بیاید.

چرختاب افزود: حضور در نمایش "اون دیگه این‌جا زندگی نمی‌کنه" تجربه و چالش خوبی برای من است. من قبلاً هم با پیام عزیزی همکاری کرده بودم و می‌دانم که کار کردن با این کارگردان به بازیگر این امکان را می‌دهد که دست به آزمون و خطای بیشتری بزند تا به ویژگی‌های نقشش برسد. این اتفاق به ویژه در نمایش "اون دیگه این‌جا زندگی نمی‌کنه" بیشتر افتاد چون کاراکترهای آن خاکستری هستند و امکان آزمون و تجربه کردن بیشتری را به بازیگر می‌دهند.

بازیگر نمایش "اون دیگه این‌جا زندگی نمی‌کنه" در مورد استقبال از این نمایش گفت: در چند شبی که نمایش ما روی صحنه بوده، بالای 70-80 درصد مخاطبان با رضایت از سالن بیرون رفتند و این برای گروهی که سلبریتی ندارد و در سالنی روی صحنه می‌رود که مخاطبانش کمتر است، اتفاق خیلی خوبی است. امیدوارم تعداد تماشاگران این نمایش بیشتر و بیشتر شود.

محمدرضا چرختاب ارزیابی خود از ورود چهره‌ها و سلبریتی‌های سینما به عرصه تئاتر را نیز این‌طور بیان کرد: ورود چهره‌های سینمایی به عرصه تئاتر به اقتصاد این هنر کمک می‌کند و از این بابت باید از این چهره‌ها ممنون شد ولی این اتفاق یک بدی هم دارد. وقتی چهره‌های سینمایی برای فروش بیشتر نمایش‌ها جایگزین چهره‌های تئاتری می‌شوند، ضمن این‌که بچه‌های فعال حوزه تئاتر بیکار می‌شوند، کیفیت کارها هم پایین می‌آید چون بازیگری در مدیوم سینما با تئاتر فرق دارد.

وی افزود: امیدوارم اگر قرار است در تئاتر از چهره‌های سینمایی استفاده شود، حداقل بازیگرهای خود عرصه تئاتر که سال‌ها برای این هنر زحمت کشیده‌اند، بیکار نشوند و چهره‌های سینمایی به عنوان جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده باشند.

چرختاب ادامه داد: من از سال 70 در تئاتر حضور دارم احتمالاً این به خاطر عدم توانایی من است که تا به حالا سلبریتی نشده‌ام اما از طرفی آن را یک خوشبختی می‌دانم چون الان تعاریف جدیدی از سلبریتی می‌شود و یک شخصی که سلبریتی است وارد بازی‌هایی مثل خرید فالور و ماجراهای دیگر می‌شود که من این چیزها را دوست ندارم.

محمدرضا چرختاب در پایان به نقش رسانه در تئاتر اشاره کرد و گفت: به عنوان یک بازیگر تئاتر و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی، به اهمیت رسانه واقف هستم و اخیراً به آقای پیام عزیزی هم پیشنهاد کردم که یک تیزر برای نمایش "اون دیگه این‌جا زندگی نمی‌کنه" بسازد تا ان‌شاءالله این نمایش بیشتر دیده شود. رسانه نقش مهمی در دیده شدن یک تئاتر دارد و من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم از گروه‌هایی که کمترین توان مالی را دارند، حمایت کنند تا بیشتر دیده شوند و مخاطب بیشتری به تماشای تئاتر آن‌ها برود.