هنرآنلاین:بهزاد نورایی مدیر شرکت آسام  که در زمینه طراحی وب سایت‌های خبری فعال است درباره فعالیت‌های این گروه گفت:  ما بیشتر از 4 سال است که مشغول طراحی سایت‌های خبری و خبرگ‌زاری هستیم و سرویس‌هایی که به آن پرداختیم فقط در حوزه خبری هستند.خوشبختانه در این مدت محصولات خبری آسام با اقبال خوبی روبرو شده اند و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری معتبری  مثل ایلنا ، برنانیوز،افکارنیوز،اقتصادآنلاین ، هنرآنلاین و... از این سامانه استفاده میکنند. اولین محصولی که ما داشته‌ایم، سامانه خبری‌ آسام بوده و سرویس‌هایی که بعداً اضافه شده نیز همه‌شان به حوزه خبر مرتبط می‌شده‌اند.

تفاوتی که ما با هم‌صفنی‌های خودمان در حوزه نرم‌افزار داشته‌ایم این است که شرکت‌های دیگر بر مبنای ورژن‌ بیس کار می‌کنند ولی ما از روز اول سنگ‌بنای کارمان را بر اساس کارکردهای لینوکسی گذاشتیم و نسخه‌ای را بر مبنای رول ‌بیس طراحی کردیم و همان را توسعه داده و به تکامل رساندیم.از مزایای این روش میتوان به سرعت توسعه نرم افزار و رفع ایرادات اشاره کرد که دیگر نیازی نیست مدیران وب سایت ها بصورت سالیانه نسخه جدیدی از نرم افزار را تهیه کنند که این امر باعث می شود در هزینه و زمان بشدت صرفه جویی شود

وجه‌ تمایز دیگر آسام با  سایر رقبا محصول خبرنگار مجازی است . دراین محصول سعی شده است بر روی تجمیع و آنالیز اخبار اتوماتیک کار شود تا هم سایت‌های ایرانی و هم سایت‌های خارجی را پوشش دهیم، به شکلی که ما تمام محتویات و مدیاهای‌ سایت‌های مورد نظر را  جمع‌آوری کرده و منتشر می‌کنیم. با این شرایط سایت‌های طرف قرارداد ما می‌توانند آنالیز خبری داشته باشند و یک کلید واژه خاص را در تمامی سایت‌های خبری جستجو کرده و ببیند که چه منابعی به آن پرداخته اند و در صورت تمایل آن خبر را برای بازنشر در سایت خوداستفاده کنند که به کمک این ابزار در وقت و هزینه صرفه جویی قابل توجهی خواهند داشت .

ما امسال یک محصول دیگر به نام سرویس ACN داشته‌ایم. در کشور ما این مشکل وجود دارد که بعضی اوقات سایت‌ها بشدت با کندی سرعت مواجه می شوند و یا متاسفانه از دسترس خارج می‌شوند، ما سرویس ACN را برای حل این مشکل طراحی کرده‌ایم که با استفاده از آن حتی اگر سرور از مدار هم خارج شود همچنان وب سایت خبری بدون مشکل نمایش داده می‌شود. این سرویس بصورتی طراحی شده است که هم گوگل و هم ویزیتورهای خارج از کشور می‌توانند بصورت ۱۰۰٪  به سایت دسترسی داشته و آن را رصد کنند. به جرأت می‌گویم که سرویس ای سی ان هیچ گاه در ایران رقیب نداشته است.

 

امیر حسن بیگلر