سرویس سینمای هنرآنلاین: محمدحسین زارعی فرد بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما درباره این روزهای خود گفت: من یک مشکل عمده و دغدغه فرهنگی وسیع دارم که فکر می‌کنم شما می‌توانید در این زمینه به من کمک کنید. شما اگر کتاب‌های چاپ‌شده قبل از سال 1340 ما را بررسی کنید، خیلی از کتاب‌ها هستند که پانویس یا کتاب‌نامه ندارند و شما نمی‌توانید مرجع آن کتاب‌ها را پیدا کنید. نظر بر این‌که زمینه پانویس یا کتاب‌نامه زمینه بسیار مهمی در قلمرو فرهنگ بود، یک عده از آدم‌های دلسوز و فرهنگی جامعه ما که تعدادی از آن‌ها از قالب مطبوعات بودند، تلاش کردند و این قضیه را جا انداختند که الآن ما صاحب پانویس یا کتاب‌نامه هستیم.

بازیگر فیلم‌های "آژانس شیشه‌ای" و "متولد ماه مهر" افزود: متأسفانه در رسانه‌های دیجیتال، مولتی‌مدیا و خیلی دیگر از رسانه‌های مجازی، این اتفاق هنوز نیفتاده و مطلب یا خبری که منتشر می‌شود، شما را جذب می‌کند و تا انتها می‌خوانید ولی هیچوقت به صداقت و شفافیت آن نمی‌توانید اعتماد کنید. الآن که همه به سمت رسانه‌های دیجیتال پیش می‌رویم، بالأخره باید این اتفاق فرهنگی را از یک جایی شروع کرد چون جامعه ما به آن احتیاج دارد. من توصیه می‌کنم که شما این مسئله را به اطلاع مسئولین برسانید، شاید راغب باشند در این زمینه کاری کنند. مطمئناً هر کسی در این زمینه پیش‌قدمی کند، نام نیکی از خودش به جای خواهد گذاشت. من و دوستانم در این زمینه یک سری فعالیت‌ کرده‌ایم اما کفایت نمی‌کند و حل آن نیاز به یک عزم فرهنگی دارد.

او ادامه داد: من الآن در پروژه "دوران کهن" آقای کمال تبریزی کار می‌کنم و همچنین در فیلم "زیر سقف دودی" خانم پوران درخشنده هم حضور خواهم داشت. یک فیلمنامه هم در اختیار آقای کمال تبریزی قرار داده‌ام که باید در مورد آن صحبت کنیم. ان‌شاء الله این فیلمنامه بتواند منشأ یک فیلم سینمایی قابل قبول باشد.

زارعی فرد همچنین گفت: خوش‌بختانه ما در حوزه هنرها به طور اعم و سینما و تلویزیون به طور اخص، زیر ساخت‌های انسانی فوق‌العاده قوی داریم. به نظرم همچنان در ژن مردمان ایرانی توانایی ادیبان و دانشمندانی نظیر حافظ، سعدی، ابن سینا و... وجود دارد. ما در زمینه هنر هم مثل زمینه‌های دیگر خیلی حرف برای گفتن داریم. من با کمال تأسف احساس می‌کنم که مشغولیت‌های حاکمتی ما چیزهای دیگری است و کمتر به قلمرو هنر توجه می‌شود. من امیدوارم به همت جوانان ایرانی بتوانیم مثل گذشته باعث افتخار جامعه جهانی باشیم و در فرهنگ و تمدن جهانی، جای پای ایران را محکم‌تر کنیم و این نیاز به عزم ملی دارد.

بازیگر سریال‌های "ظهر روز دهم"، "دردسر والدین" و "دوران سرکشی" در پایان گفت: من معتقدم که مطبوعات به مثابه یکی از ارکان مردم‌سالاری، بار سنگینی از فرهنگ جامعه را به دوش می‌کشد و من آرزو می‌کنم که خدا قوت‌تان بدهد.