ویدیو پروژکتورها هر روز ویژگی‌های ممتاز و برتری را به خود می‌گیرند. این سیستم‌ها که تا همین چند سال پیش تنها برای ارائه محتوا برای تعداد افراد زیادی ساخته شده بودند و چندان تاکیدی بر روی کیفیت کار نداشتند، امروزه به عنوان یک سیستم نمایشی خصوصی در فضاهای خانگی قابل استفاده هستند. حتی توسعه صورت گرفته بر روی این دستگاه‌ها جنبه‌های بسیار بیشتری نیز به خود گرفته است. پروژکتورهای سنتی باید در فاصله بسیار زیادی از پرده نمایش نصب می‌شدند و مدل قرارگیری آن‌ها در مقابل پرده به شکلی بود که محل استقرار و نصب پروژکتور باید فضای بسیار زیادی را از کاربر اشغال می‌کرد.

همین موضوع یکی از موانع متعدد پروژکتورها برای استفاده در محیط‌های کوچک‌تر و خصوصا فضاهای خانگی بود. اما این چالش با پاسخ بسیار خوبی از سوی سازندگان دستگاه‌های دیتا پروژکتور روبرو شد. معرفی انواع ویدیو پروژکتورهای خانگی پرتاب کوتاه و فوق پرتاب کوتاه، مشکل موجود را به خوبی حل کرد. دیگر نیازی به فاصله طولی بلند برای دریافت یک تصویر با کیفیت و شفاف از سیستم پروژکتوری نبود و تنها با یک فاصله استاندارد کوتاه امکان دستیابی به بهترین واضح‌ترین قاب تصویر بر روی پرده نمایش وجود داشت. در این نوشته پرو استور به سراغ بهترین پروژکتور خانگی شورت ترو و اولترا شورت ترو رفته است. با ما همراه باشید.

تفاوت ویدیو پروژکتور UST و ST

ورود ویدیو پروژکتورها به زندگی خصوصی و خانه کاربر، ایده بزرگی در ابتدا به نظر می‌رسید و وجود معایب زیاد در این سیستم، آن را برای یک کاربری شخصی غیر قابل استفاده کرده بود. یکی از اصلی‌ترین معضلات موجود در این مسیر ضرورت ایجاد فاصله طولی استاندارد و البته بلند بین لنز ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش پرده بود. دیتا پروژکتورهایی که قدرت بالایی داشتند و تصاویر بزرگ‌تری را ایجاد می‌کردند، حتی باید تا بیش از ۵ متر فاصله از پرده را رعایت می‌کردند. این در حالی بود که اتاق‌های نشیمن و فضاهای خانگی امکان فراهم کردن چنین وضعیتی را برای استقرار پروژکتور نداشتند.

شرکت‌های تولیدکننده معتبر دنیا ایده اولیه ساخت پروژکتورهای خانگی را با کاهش این فاصله طولی ارائه کردند. در گام اول آن‌ها اقدام به طراحی و ساخت ویدئو پروژکتورهایی کردند که در فواصل بسیار کمتر از حالت سنتی اقدام به تصویرسازی می‌کردند. هر چند که این مقدار فاصله در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است اما باز هم تفاوت‌های محسوسی بین دو نوع اصلی دیتا پروژکتور شورت ترو و اولترا شورت ترو وجود دارد :

خرید پروژکتور Projector

پروژکتورهای پرتاب کوتاه میزان فاصله طولی بیشتری از پرده نمایش بیشتری نسبت به انواع فوق پرتاب کوتاه دارند. معمولا استاندارد به کار رفته بر روی این دستگاه‌ها در مدل‌های اخیر به اندازه ۸۰ سانتی‌متر بوده است که عددی واقعا مطلوب و قابل قبول است. اما نمونه‌های فوق پرتاب کوتاه یا همان پروژکتورهای اولترا شورت ترو، مقدار فاصله طولی را به کمتر از ۵۰ سانتی‌متر رسانده‌اند. در واقع ویدیو پروژکتور تقریبا چسبیده به پرده نمایش خواهد بود و در عین حال تصویر را به بهترین شکل ممکن در اختیار بیننده قرار خواهد داد.

قیمت ویدئو پروژکتور

فضای اشغال شده توسط دستگاه پروژکتور در مدل‌های قدیمی به مقدار بسیار بیشتر از دو حالت اشاره شده در این نوشته است. بنابراین حتی قرار گرفتن دیتا پروژکتور بر روی میز مشخصی درست در مقابل پرده نمایش هم پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. بسیاری از افراد نیز مدل‌های فوق پرتاب کوتاه رو دقیقا در بالای پرده نمایش پروژکتور و از طریق بازوی مشخصی در آن قسمت نصب می‌کنند که عملا مقدار فضای اشغال شده را به صفر می‌رساند.

فاصله کوتاه از پرده نمایش سبب می‌شود که نیاز این پروژکتورهای پرتاب کوتاه و فوق پرتاب کوتاه به مفهوم شدت روشنایی کاملا کاهش پیدا کند. در واقع هیچ مسافتی برای اتلاف نور وجود ندارد و آن به صورت مستقیم بر روی پرده تابیده می‌شود. بنابراین مقادیر کمتر و پایین‌تر از شدت روشنایی نیز می‌تواند تصاویری جذاب برای بیننده به همراه داشته باشد.

چه دیتا پروژکتوری بخریم؟

در زیر به سه مدل از بهترین‌های شورت ترو و اولترا شورت ترو در خرید ویدیو پروژکتور اشاره خواهیم کرد که از جمله گزینه‌های پیشنهادی پرو استور برای علاقه‌مندان می‌باشند :

ویدئو پروژکتور اپتما P2 Smart

این دستگاه یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های پروژکتوری موجود در بازار کشور است. توسط شرکت اپتوما ساخته شده و مشخصات فنی بی‌نظیری دارد. این سیستم می‌تواند تصاویری بسیار درخشان با شدت نور بالا را در فاصله کوتاهی از پرده نمایش ارائه کند. رزولوشن تصویر پروژکتور 4K به اندازه فناوری فورکی با ابعاد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود و در کنار آن برای بهبود شرایط نمایش تصویر و رنگ از فناوری نوین HDR10 استفاده شده است. به همین دلیل نیز غلظت رنگ‌ها و شرایط نمایش آن بسیار ویژه می‌باشد.

از جمله مشخصات سطح بالای این دستگاه ویدیو پروژکتور قابلیت پخش صدای پرتوان و با کیفیت در حد ۴۰ وات می‌باشد. این یک نوار صوتی بی‌نظیر همراه با تکنولوژی‌های به روز مانند دالبی ساند است که بهترین خروجی محتوای صوتی را به گوش شنونده می‌رساند. مدل Optoma P2 Smart به عنوان یک دستگاه هوشمند همراه با پردازنده و حافظه داخلی است. دیتا پروژکتور مورد نظر قادر به استفاده از مزیت‌های سیستم عاملی مانند اندروید و امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که تنظیمات مختلف و کاربردهای گوناگون بر روی آن به راحتی توسط علاقه‌مندان پیاده‌سازی شود. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که علی رغم فاصله طولی کوتاه از پرده نمایش، تصاویری حداکثر تا بزرگی ۱۲۰ اینچ بر روی پرده نمایش قابل تصویرسازی خواهد بود.

ویدیو پروژکتور سینما خانگی

پروژکتور V7050i بنکیو

همواره تولیدات شرکت بنکیو به عنوان پروژکتورهای شناخته شده و مطرح بازار مد نظر علاقه‌مندان بوده است. این دستگاه که به عنوان یک سیستم فوق پرتاب کوتاه معرفی شده است دارای شدت نور معادل ۲۵۰۰ انسی لومن خواهد بود. چنین توان روشنایی با فاصله بسیار نزدیک به پرده نمایش، عامل مهمی در درخشش تصویر و بالا بودن کیفیت آن است. همچنین این ویدئو پروژکتور لیزری با استفاده از فناوری DLP طراحی و ساخته شده است که وضوح تصویر ارائه شده توسط آن نیز به اندازه ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود.

مدل V7050i شرکت BENQ امکان سرویس دهی و تامین نور تصویر را تا بیش از 20 هزار ساعت در حالت اقتصادی و اکو خواهد داشت. همچنین به کارگیری منبع نور لیزری سبب شده است که راندمان آن در طول مدت زمان بهره‌برداری تغییری نکند. از لحاظ قدرت تامین صدای محتوا نیز باید به ۲ بلندگوی ۵ واتی قدرتمند در ساختار این Projector اشاره کنیم که کاملا پاسخگوی نیازهای کاربر خواهد بود.

ویدیو پروژکتور اپسون LS500

شرکت اپسون در ساخت این سیستم ویدیو پروژکتوری به سراغ دو سایز تصویر ۱۰۰ و ۱۲۰ اینچ رفته است که البته از لحاظ قیمت تمام شده نیز تفاوت‌های محسوسی با یکدیگر دارند. شرکت سازنده در زمینه تکنولوژی ساخت تصویر از فناوری بومی خود یعنی 3LCD استفاده کرده که البته بهترین نوع پیاده‌سازی در مورد آن را به اجرا گذاشته است. دیتا پروژکتور اپسون از نوع 4k بوده و رزولوشن تصاویر پخش شده از دریچه لنز آن نیز معادل 4096 در 2160 پیکسل خواهد بود.

از جمله ویژگی‌های برتر و شگفت‌انگیز این دستگاه شدت روشنایی ۴۰۰۰ انسی لومنی می‌باشد که با توجه به فاصله بسیار کم تا صفحه نمایش غیر قابل باور نشان می‌دهد. اما عملا این اتفاق افتاده است و تصاویر ویدئو پروژکتور مورد نظر به شدت روشنایی بالایی داشته و در هر زمان از شبانه روز و با هر سطحی از نور محیطی برای بیننده جذاب خواهد بود. علی رغم این توان بالای نور پس زمینه برای تصاویر، منبع نوری امکان سرویس‌دهی تا بیش از 30 هزار ساعت در حالت عادی را خواهد داشت.

قیمت خرید دیتا پروژکتور پرو استور

استفاده از پروژکتورهای شورت ترو و الترا شورت ترو یکی از مزایای بزرگ این دستگاه‌ها برای فضاهای خانگی است. شما به سادگی می‌توانید تمامی مزیت‌های نمایشگرهای با کیفیت و رایج را از طریق یک ویدیو پروژکتور سینما خانگی و با اشغال فضای کم به دست آورید. تقریبا این فاصله قابل چشم پوشی است و شیوه‌های مختلفی برای قرار دادن دستگاه در مقابل پرده ابداع شده است که موضوع صرفه‌جویی در فضا را به بیشترین مقدار ممکن رسانده است. البته در گذشته چنین سیستم‌های پروژکتوری با چالش‌هایی مانند کمبود نور پس زمینه روبرو بودند که به تازگی با توسعه صورت گرفته تبدیل به نقطه قوت شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول خود با شماره 021-52472000 با پرو استور در تماس باشید.