گروه تجسمی هنرآنلاین: در اوایل دهه ۱۹۶۰ ‌اندی وارهول شروع به آزمایش شیوه خاصی از سیلک‌اسکرین کرد که از آن برای بیان نظرات خود درباره تولید انبوه استفاده می‌کرد. از جمله آثار نمادین او به تصویر کشیدن بطری‌های کوکاکولا بود.

اکنون بعد از گذشت ۵۰ سال، کوکاکولا از تفسیر هنرمند پاپ در مورد مصرف گرایی بهره می‌برد. یک فیلم تبلیغاتی جدید با عنوان «شاهکار»، تابلوی کوکاکولا اثر وارهول را در کنار نقاشی‌های آشنای استادان دیگر، مانند جیغ ادوارد مونک (۱۸۹۵)، اتاق خواب وینسنت ون گوگ در آرل (۱۸۸۹) و پل درام و تپه غروب خورشید (۱۸۵۸) اثر اوتاگاوا هیروشیگه نشان می‌دهد.

این فیلم تبلیغاتی دو دقیقه‌ای در یک موزه هنری می‌گذرد، جایی که گروهی از دانش‌آموزان زیر نظر معلم خود طراحی می‌کنند. ناگهان نقاشی‌های روی دیوار جان می‌گیرند و دستی از یک تابلو بیرون می‌آید و بطری کوکاکولا را از نقاشی وارهول بیرون می‌کشد. در ادامه بطری نوشابه میان شخصیت‌های نقاشی‌های جدید و قدیمی در تالار موزه دست به دست می‌شود تا در نهایت به دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر (۱۶۶۵) برسد که بطری را باز کرده و آن را تعارف می‌کند.

IMG_20230316_235523_695

بنیاد هنر‌های تجسمی ‌اندی وارهول با این کمپین همراه است. مدیر فروش بنیاد می‌گوید: این شاهکارهای هنری، همراه با آثار هنرمندان نوظهور از سراسر جهان، قدرت الهام بخش هنر‌های بصری را از طریق لنز جادویی کوکاکولا نشان می‌دهند.

در سال‌های اخیر استفاده از آثار هنری معروف در تبلیغات به یک استراتژی محبوب تبدیل شده است. اما برخلاف بنیاد ‌اندی وارهول، هنرمندان دیگر همیشه این کمپین‌ها را تأیید نمی‌کنند. در ماه نوامبر، بنکسی، هنرمند خیابانی بریتانیایی، برند لباس Guess را به دلیل استفاده بدون اجازه از آثار هنری او برای مجموعه جدیدش، محکوم کرد. از سوی دیگر آثار هنرمند آمریکایی کیت هرینگ تقریباً در همه جا ظاهر شده است، از کفش‌های ورزشی گرفته تا کمپین جواهرات.

شاید عده زیادی از علاقه مندان هنر با دیدن آثار هنری مطرح در تبلیغات چیز‌های مختلف ناراحت شوند، اما امروزه دیدن آثار هنری مشهور در این مکان‌ها بسیار رایج شده است. این کار می‌تواند باعث معرفی بیشتر آثار هنری به کسانی باشد که شناختی از هنر ندارند. کوکاکولا در کنار این کمپین تبلیغاتی، صفحه جدیدی راه‌اندازی کرده است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی‌های موجود در آگهی را مشاهده کنند و مصاحبه با برخی از هنرمندان مطرح معاصر را تماشا کنند.