گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: آخرین روز هفته جاری، روز انتشار نخستین قسمت از فصل جدید سریال «زخم کاری» است. سریالی که از حدود یک ماه پیش تاکنون، ضمن اعلام زمان بازگشتش به کنداکتور، برای دیده شدن هر چه بیشتر دست به کارهای بسیاری زد. با اعلام خواننده تیتراژش، توجه هواداران محسن چاوشی را جلب کرد؛ همچنین در امر تبلیغ، عوامل آن دست به بازنشر تبلیغاتی ویدیویی در صفحه اینستاگرامی کردند که آلوده به خشونت بود و نگرانی بسیاری از دلسوزان جامعه کودک و خردسال را به دنبال داشت.

نفس تبلیغات امری لازم و طبیعی است؛ علی‌الخصوص در بخش خصوصی که سودآوری اقتصادی در آن اهمیت دوچندانی دارد اما چه تبلیغ‌کنندگان دولتی و چه تبلیغ‌کنندگان خصوصی، نباید هنجارمند بودن را فراموش کنند. آسیب نزدن به سلامت روانی جامعه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در تبلیغات می‌بایست مدنظر قرار گیرد و در گزارشی که پیش از این در همین خصوص منتشر کردیم نیز به ماده 1 آیین‌نامه نظارت بر فعالیت کانون‌های تبلیغاتی مبنی بر عدم القای وحشت و خشونت در تبلیغ، اشاره داشتیم.

این تبلیغات البته پس از مدت کوتاهی از صفحه اینستاگرامی آنها حذف شد اما آیا این المان‌های محیطی که در فضای مجازی مورد گلایه عده‌ای قرار گرفت و حذف شد، هنوز در سطح شهر وجود داشت؟

عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در این باره گفت: وجود  تبلیغات خشن سریالهای "زخم کاری" و "پدر گواردیولا" در فضای محیطی صحت ندارد و ویدیوهای موجود در فضای مجازی ساختگی هستند و بوسیله نرم افزار هوش مصنوعی کوپاک تهیه شده‌اند.

وی افزود: اگر در هر نقطه‌ای از فضای محیطی چنین چیزی یافتید، وزارت ارشاد مسئول و پاسخگو خواهدبود.

محمدیان ادامه داد: تبلیغات مذکور تنها در صفحه اینستاگرام عوامل فیلم منتشر و  پس از ابلاغ، از صفحه حذف شد.

وی همچنین تاکید کرد: هر ادعایی در این خصوص کذب است و در هر نقطه‌ای از سرزمین ایران این المان چاقو نمایه شده باشد، در قبال آن پاسخگو هستیم. چیزی که در فضای محیطی است با آنچه در فضای مجازی دست به دست می‌شود، متفاوت است.

مدیرکل اطلاع‌رسانی و تبلیغات وزارت ارشاد در پایان گفت: در فضای محیطی هرگز چنین تبلیغاتی نمایه نشده است. تنها به سلیقه خود پلتفرم‌ها بدون مجوز در فضای مجازی نمایه شد که بلافاصله به عوامل خاطی تذکر  داده شد و محتوای مذکور حذف گردید.