به گزارش هنرآنلاین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان پارسی نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود. 

افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:نمایشگاه آثار هنرمند برجسته حجت شکیبا که شامل مجسمه‌هایی در ابعاد ١,٥ در ١.٥ متر با موضوع اساطیر شاهنامه می‌شود در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در ساعت ١٥:٣٠  توسط میهمانان حاضر افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: نمایشگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی استان، همزمان با آیین اهدای نشان فردوسی به مفاخر کشور، در ٢٥ اردیبهشت ماه در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و نیز در ادامه این مراسم شاهنامه‌خوانی محمد یگانه را شاهد خواهیم بود. 

تحفه‌گر خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های روز ٢٥ اردیبهشت ماه نمایش‌نامه‌خوانی در سطح مشهد و نیز برگزاری نمایشگاه عکس در دانشگاه فردوسی است و در این روز کاروانی از روستای پاژ حرکت و در نهایت به آرامگاه فردوسی می‌رسد که هدف از این حرکت معرفی این روستاست که این برنامه بااجرای موسیقی و سخنان کوتاه پژوهشی در مورد فردوسی آغاز می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رونمایی از نقاشی سبک قهوه‌خانه‌ای اثر استاد حمیدی، با موضوع "سیاوش در آتش"  در ابعاد ١٨٠ در ١٢٠ از دیگر برنامه‌های ماست.

مسوول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: شاهنامه، هویت ملی ایرانی را شکل داده است

غلامحسین علی‌پور مسوول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، فردوسی را شخصیتی جامع الاطراف توصیف کرد که با آفرینش شاهنامه، هویت ملی ایرانی را شکل داده است.

 غلامحسین علی‌پور با بیان اینکه نگاه ما به فردوسی، صرفا ملی‌گرایانه نیست، افزود: انجمن آثار و مفاخر خراسان رضوی با استخراج آموزه‌های قرانی شاهنامه در سال ٨٦، مجموعه ای در قالب آلبوم خوشنویسی به قلم علیرضا نبی با عنوان "منم بنده اهل بیت نبی" خلق کرده است که نشان از توجه به وجه حکمت اسلامی فردوسی است.

 وی تاکید کرد: فردوسی پدر زبان فارسی و شاهنامه مملو از آموزه‌های انسانی و اسلامی است و حس وطن دوستی و حب اهل بیت و برادری را به خواننده منتقل می‌کند.