سرویس استان های هنرآنلاین: بهزاد مریدی در جمع روسای شرکت ها و موسسه های فیلمسازی فارس پس از شنیدن خواسته ها و پیشنهادهای این صنف خواستار تاسیس کانون فیلمسازان زیر مجموعه انجمن فیلم و عکس و پویانمایی استان و حضور نمایندهای در این تشکل شد و گفت: بدیهی و روشن است که با انسجام این مجموعه و زیر عنوان تشکل های صنفی بتوان مشکلات و مواردی که پیش پای این موسسه ها و شرکتها  وجود دارد را برداشت.

این مقام فرهنگی استان در ادامه عنوان کرد: در مورد آموزشگاه های تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مادامی که مذاکراتی با نهادهای شهری انجام نمی گرفت، کار پیش نمی رفت، اما پس از تشکیل انجمن و پشتیبانی از یکدیگر این مشکلات روبه کاهش گذاشت.

مریدی با اعلام اینکه در مقابل موسسه ها و آموزشگاه های سینمایی متخلف جدیت به خرج داده شده ،افزود: در سال ١٣٩٥ تلاش کردیم بسیاری از این شرکتها را ابتدا ساماندهی کنیم که سپس منجر به تعطیلی بخشی از اینها شد و حتی لوکیشن بسیاری از این فیلمبرداری ها، تعطیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در موضوع نظارت بر فعالیت ها هم تاکید کرد: اگر قرار است نظارتی هم بر این کارها باشد وظیفه خود فعالان این حوزه است و چنانچه موضوع اطلاع رسانی و ساماندهی مطرح باشد، برای اینکه شرافت و نجابت به جا بماند همچنین این گروه وظیفه دارد وارد کار شود.

مریدی تصریح کرد: انتظار نداشته باشید ادارهای با نیروی کار محدود؛ بتواند به گونه کامل جمع کثیری که مکانی راه انداخته و بعضا ما نیز بی اطلاع باشیم را  براحتی ساماندهی کند؛ اما سیستم نظارتی در حال پیگیری تمام این فضاهای بدون مجوز است.

وی افزود: جمعیتی که عاشقانه دل در گرو فیلم و هنر سپرده اند باید مورد احترام قرار گیرند. چنانچه غیر از این باشد نمی توانیم دست تنها این نظارت را به مفهوم جدی دنبال کنیم.

بر پایه این گزارش، در ادامه نشست با رای اکثریت شرکت های فیلمسازی؛ مازیار محمدی نژاد به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری انجمن صنفی کارفرمایان شرکتهای فیلمسازی و پورغلامی به عنوان رییس کانون فیلمسازان انتخاب شدند تا فرآیند رسمی و قانونی این انجمن سامان یابد که در هین ارتباط؛ کانونی نیز برای فیلمسازان تاسیس می شود.

در این مسیر، مازیار محمدی نژاد نیز در قالب نماینده به کار گروه اعضاء هیت مدیره انجمن فیلم، عکس و پویا نمایی راه پیدا کرد تا به منظور تاثیر گذاری و همفکری در سیاستگذاری ها و اعلام نظر فیلمسازان در این انجمن؛ حضور داشته باشد.

الهه بهرامی