سرویس استان‌های هنرآنلاین: نخستین نمایشنامه‌خوانی سال نو، چهارشنبه ششم اردیبهشت ٩٦ در ساعت شش عصر با عنوان "خرس های پاندا" به هدایت مشترک شاهین شاهین صفت و فرهاد دهقان فارسی، خوانش خواهد شد.

در حکایت این اثر، به غیر از صحنه اول و صحنه پایانی، نمایشنامه یاد شده انطباق با "تولد و مرگ" دارد. برای تولد و نیز برای مرگ یک نفر لازم است تا فرد را آماده و محیا سازد که برای مرگ یا تولد آماده شود (مثل مادر در زمان بارداری). این نمایشنامه با صبح آغاز می شود، صبحی برای کسی (مرد) که هیچ چیز به خاطر ندارد و زنی را در کنار خود می بیند که به او آرامش می دهد و گویی همان است که آمده او را برای مرگ محیا سازد.

این نمایشنامه که با صبح آغاز می شود و با صبح به پایان می پذیرد، در٩شب روایت شده که معادل نه ماه دوران جنینی و بارداری است و مرد با کمک و همراهی زن آماده شود، برای اینکه از این دنیا به دنیایی دیگر رود و مثل تولد با ٩ شب این آمادگی ایجاد گردد. "ویسنی یک" مرگ را تولدی دوباره می بیند و آن را انطباقی با دنیای جنینی می دهد.

اجرای نمایشنامه خوانی داستان خرس های پاندا سومین اجرای گروه هنری مهرگان ازسال گذشته تا کنون درقالب نمایشنامه خوانی های کافه کتاب و دومین کار از فرهاد دهقان فارسی با همکاری شاهین شاهین صفت می باشد. گروه هنری مهرگان درحال حاضر درحال تولیدچندین نمایش صحنه ای است. فرهاد دهقان فارسی درهمین ماه نمایش صحنه ای را که ازپارسال درحال آماده سازی بوده به بازبینی میبرد که در نیمه اول سال جاری به روی صحنه برود.

خوانشگران "خرس های پاندا" فاطمه حسینی(رویا)، محمد کناره فرد و فرهاد دهقان فارسی است که با هدایت مشترک شاهین شاهین صفت و فرهاد دهقان فارسی، در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، چهارشنبه ششم اردیبهشت ٩٦ در ساعت شش عصر خوانش خواهد شد.