به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا ، در جلسه‌ای که با حضور  دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و مسعود نصرتی شهردار قزوین در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر احیا، بهسازی و بازآفرینی هر چه سریع‌تر محلات تاریخی و بافت‌های ناکارآمد شهر قزوین تأکید شد.

مسعود حق لطفی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی استان به‌صورت مداوم و منظم گفت: نگاه دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی عدم دخالت مستقیم در اجرای پروژه‌ها بوده و از این‌ رو تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند از ظرفیت بخش‌های خصوصی و مردمی بهره‌مند شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اقدام و برنامه‌های آتی حوزه بازآفرینی در شهرهای استان قزوین و همچنین وضعیت موجود بافت‌های ناکارآمد شهری، افزود: با توجه به رویکرد مثبت ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین برنامه‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازآفرینی به‌عنوان اساسی‌ترین سیاست وزارتخانه امیدواریم بتوانیم اقدامات مؤثری را در این حوزه انجام دهیم.

حق لطفی با بیان اینکه در این جلسه بازآفرینی محلات سردار و دیمج در اولویت برنامه‌های در دست اقدام در شهر قزوین قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مقرر شد موضوع ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام و تبدیل محدوده مذکور (محله سردار و دیمج) به یک مرکز فرهنگی اسلامی در ستاد بازآفرینی استان مطرح‌شده و به تصویب رسانده شود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان تصریح کرد: همچنین بنا شد با مشارکت سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی، تملک خانه‌های تاریخی به‌ویژه کاروانسرای حاج چروک با هدف مرمت، بازسازی و احیای این فضاها در دستور کار قرارگرفته و اقدامات و فعالیت‌های محله‌ای در آن‌ها راه‌اندازی شود.

حق لطفی در پایان یادآور شد: امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده طبق روال مورد نظر به انجام رسیده و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام که یکی از پروژه‌های پایلوت جهانی شئونات شهری قزوین به شمار می‌رود با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری قزوین و سایر دستگاه‌های مرتبط باشیم.