به گزارش هنرآنلاین،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجشنبه ٩ دی ماه، در نشستی با استاندار قزوین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، نماینده مردم  بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل حقوقی، برنامه و بودجه و نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: ایجاد حساسیت بیش از اندازه نسبت به کنسرت ها اثرات و تبعات منفی را در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به گستردگی وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهارکرد: این وزارتخانه از وظایف متنوع و گسترده ای برخوردار است و نباید در سطح افکار عمومی و جامعه به شکلی وانمود شود که همه ماموریت و وظیفه ما تنها به موسیقی و کنسرت محدود می شود.

وی افزایش اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: با وجود افزایش ماموریت ها و وظایف این وزارتخانه، وضعیت تجهیزات و اعتبارات جاری ادارات استانی ضعیف بوده و از سال ٧٠ به این سو چارت سازمانی ادارات استان ها دست نخورده باقی مانده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با اختصاص بودجه از محل اعتبارات ملی، به عملیات اجرا و ساخت تالار فرهنگ قزوین سرعت بخشیده می شود.

وی با بیان این مطلب که روند تکمیل تالار شهر قزوین به کندی پیش می رود، افزود: این طرح ابتدا استانی بود سپس ملی شد و مجددا به پروژه ملی استانی تغییر وضعیت داد و این تغییرات موجب توقف کار شد و در مقطعی حتی اعتبارات تخصیص یافته به آن برگشت خورد و مشکلات را بیشتر کرد.

کاراندیش بیان کرد: در صورت تکمیل پروژه تالار شهر، بخش زیادی از نیازهای هنرمندان استان به سالن های نمایش موسیقی و تئاتر تامین می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه پیشرفت ۱۱ درصدی این پروژه قابل قبول نیست، تصریح کرد: برای تکمیل این مجموعه هنری بیش از ۳۵میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از منابع استانی امسال ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و برای تسریع در تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان نیز از طرف وزارتخانه تامین می شود.

کاراندیش در ادامه با بیان این مطلب که باید سیاست کاهش تصدی گری دولت عملیاتی شود، گفت: سیاست دولت کوچک کردن بدنه خود و واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی است که در این زمینه ادارات ارشاد هم باید برنامه ریزی کنند.

وی افزود: البته در واگذاری امور فرهنگی حساسیت های زیادی داریم که باید در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.