به گزارش هنرآنلاین، هادی حاجتمند در کارگاه کارگردانی در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: در ابتدای کار علاقه داشتم پرویز پرستویی در فیلم "اشنوگل" بازی کند، اما به دلیل مشکلات مالی از این انتخاب صرف نظر کردیم.

وی با اشاره به اینکه بابک حمیدیان نیز به دلیل مشکلات مالی از پروژه "اشنوگل" خط خورد، اظهار کرد: در نهایت به برزو ارجمند رسیدیم هرچند در شرایط فعلی نیز اگر به عقب برگردیم باز هم انتخاب فعلی را انجام می‌دهم.

حاجتمند به ضعف منابع مالی در خصوص ساخت فیلم کار اولی‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی فیلمنامه دچار تغییرات بسیار زیادی شد.

وی با اشاره به اینکه فیلم بعدی‌ام را نیز با موضوع غواصان دفاع مقدس خواهم ساخت، تصریح کرد: از فیلمسازی در عرصه دفاع مقدس لذت می‌برم و قطعاً در این مسیر کارهای بیشتری از من خواهید دید.

این کارگردان سینما ادامه داد: در ابتدا "اشنوگل" را در شرایط ایده آل تصور می‌کردم، اما مشکلاتی باعث شد تا از شرایط ایده آل دور شویم.

حاجتمند یادآور شد: بسیاری از بزرگان سینما بعد از دیدن "اشنوگل" به من گفتند که نابازیگرها بهتر از بازیگرها بازی کردند.

وی اظهار کرد: در گریم، تصویربرداری و فیلمبرداری به دنبال بهترین‌ها بودیم و در این خصوص تهیه‌کننده تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داد.

این کارگردان سینما تصریح کرد: برای ساخت "اشنوگل" فیلم کارگردان‌های بزرگ سینما را مرور کردم و در نهایت بسیاری از سکانس‌ها بر همین اساس گرفته شده است.

حاجتمند یادآور شد: متاسفانه برای ساخت "اشنوگل" بنا به دلایلی عجله شده است که قطعاً اگر فرصت بیشتری را در اختیار داشتیم فیلم بهتری به نمایش گذاشته می‌شد.