سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش با اشاره به جزئیات فراخوان جشنواره ادبی ریحانه النبی اظهار داشت: جشنواره ادبی ریحانه النبی ویژه شعر و داستان است که با همکاری مرکز اسلامی فاطمیه برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام محورهای این جشنواره اظهار داشت:جشنواره ادبی ریحانه النبی در بخش های شعر، داستان کوتاه، داستانک و با موضوعات ابعاد وجودی بانوی بانوان، حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار می شود.

وی همچنین مهلت نهایی ارسال آثار را ٢٨ بهمن ماه و زمان برگزاری همایش و اهدای جوایز را  ٢٤  اسفند ماه  ١٣٩٥ ذکر کرد.

امیدبخش با برشمردن موضوعات و محورهای اصلی جشنواره تصریح کرد:حضرت فاطمه زهرا (س) و ارتباط با خدا و خویشتن (نماز، روزه، جهاد، دعا، معنویت، بصیرت، اخلاق فردی و تهذیب ، عزت نفس، بهداشت فردی ، پوشش، نظم و انضباط، کار و کوشش، خوراک و...)،حضرت فاطمه زهرا (س) و جامعه  اسلامی ( ولایت‌مداری، مدیریت، سیاست، اقتصاد، تمدن اسلامی، اشتغال، ظلم ستیزی وعدالت، ارتباطات اجتماعی، اتحاد وهمدلی، پیشرفت و توسعه، ایتام، انفاق، خانواده، مقام ومنزلت زن، عزت اسلامی، حیات طیبه، امر به معروف و نهی از منکر،حضرت فاطمه زهرا (س) و خانواده (تعلیم و تربیت، خانواده، ازدواج، وظایف همسری، فرزند پروری، حجاب وعفاف، والدین، صله رحم، همسایه، کودکان، جوانان، پیران، مشورت، شاد زیستن و...) از جمله مهم ترین موضوعات این جشنواره به شمار می آید.

این مقام هنری شرایط ارسال آثار را نیز بیان کرد و گفت: اولویت امتیاز با آثاری خواهد بود که در سال جاری تولید شده و در دیگر جشنواره‌ها ارائه نشده باشد.

امیدبخش با بیان محدودیت‌های حجمی آثار شرکت کننده بیان داشت: محدودیت‌های حجمی آثار در داستانک برابر است با یک صفحه، داستان کوتاه هشت صفحه (حداکثر ٣٠٠٠ کلمه) تایپ شده با فونت ١٤ (B Nazanin ) و ضروری است نام اثر، نام و نام خانوادگی صاحب اثر، تاریخ تولد صاحب اثر، آدرس دقیق به همراه کد پستی، شماره تماس ثابت با کد شهرستان، شماره تماس تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی در صفحه‌ آغازین اثر ارسالی درج شود.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه اظهار داشت: همچنین در بخش شعر نیز باید نام و نام خانوادگی صاحب اثر و محوریت اثر (شعر، داستانک، داستان کوتاه و نامه) در بخش موضوع ( subject ) پست الکترونیکی درج شود.

وی تعداد شعر ارسالی را سه قطعه، تعداد داستانک یا داستان کوتاه را حداکثر سه اثر و نگارش آثار ارسالی را به زبان فارسی معیار دانست و افزود: برگزار کننده مجاز است با رعایت حقوق مادی و معنوی نویسنده، از آثار منتخب در امور انتشاراتی و فضای مجازی خود استفاده کند.

امید بخش در پایان ارسال آثار به جشنواره ادبی ریحانه را از سه طریق نام برد و اضافه کرد: ارسال پستی به نشانی دبیرخانه جایزه ادبی ریحانه عبارت است از: شیراز- چهار راه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس. کد پستی:  ٧٤٨١١-٧١٤٦٦،  تلفن / دورنویس: ٠٧١٣٢٢٧٠٩٢٦ و ارسال آثار  نیز از طریق سایت (http://fatemiyehic.com /)صورت می گیرد؛ به این شکل که ابتدا متقاضیان باید از قسمت جایزه ادبی ریحانه ثبت نام کرده و سپس با نام کاربری و پسورد انتخابی خود در هنگام ثبت‌نام از قسمت ورود به سیستم وارد پروفایل شده و اثر را  با فرمت پی‌دی‌اف ارسال کنند.

در فراخوان جشنواره عنوان شده دبیرخانه، ارسال‌ ‎کننده را صاحب اثر می‌ ‎شناسد؛ اما اگر چنان چه خلاف آن ثابت شود، تمام امتیازات متعللقه لغو و اثر از جشنواره حذف خواهد شد. همچنین ارسال کننده اثر، مسئولیت عواقب قانونی این موضوع را عهده‌ ‎دار خواهد بود.

همچنین هیأت داوران، آثار رسیده را بازبینی و داوری خواهند کرد.تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و ارسال اثر به منزله قبول شرایط جشنواره تلقی می شود.