سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی رنجبر با این توضیح که در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز بلیت ها از راه سامانه اینترنتی به دست مخاطبان و علاقه مندان به هنر هفتم می رسند، تاکید کرد: ارزش بلیت های جشنواره ١٠٠ هزار ریال است که در ٢ بسته ١٠ فیلمی به فروش می رسند.

وی، افزود: هر یک از بسته های شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز با ٢٠ درصد تخفیف به ارزش ٨٠٠ هزار ریال به مخاطبان و علاقه مندان هنر سینما در پایگاه فروش اینترنتی "سینوگرام" به نشانی "Cinogram.com" عرضه خواهند شد.

رنجبر گفت: با توجه به اینکه محدودیت فروش بلیت از سوی ستاد مرکزی جشنواره اعلام شده، هر مخاطب با یک کد ملی در دو نوبت میتواند خرید بلیت داشته باشد. از این رو ارگانها، دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی که درخواست خرید گروهی دارند می توانند با در دست داشتن درخواست به انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس در عین حال تصریح کرد: با توجه به اینکه ٨٠ درصد از فیلم های حاضر در جشنواره بین المللی فیلم فجر را در اکران های جشنواره فجر استانی خواهیم داشت، قطعا ٢٠ فیلم از ٢٨ فیلم حاضر در بخش مسابقه این جشنواره در ٢ سالن تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با گنجایش ١٠٠٠ صندلی و سالن سینما شیراز با دارابودن میزبانی از ٧٠٠ تماشاگر به مخاطبان عرضه می شوند.

وی با اشاره به آغاز فروش اینترنتی بلیت ها و بسته های تخفیفی شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز، عنوان کرد: بلیت های جشنواره از مسیر سایت "سینوگرام" از دوشنبه ٤ بهمن تا پنجشنبه 7 بهمن قابل خریداری است.

شیراز از ١٣ بهمن میزبان شانزدهمین جشنواره فیلم فجر

رنجبر همچنین خبر داد: تا اطلاع ثانوی تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز ١٣ تا ٢٢ بهمن ماه است.

معاون سینمایی ارشاد فارس عنوان کرد: این جشنواره با ٤ اکران روزانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.

وی در تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت: بر اساس تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی، اکران فیلم صرفاً در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ٥٠٠ نفر امکان‌پذیر است و هر استان تنها می‌تواند در یک سالن اکران داشته باشد، اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان فارس، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام دادیم که سالن دومی را به استان فارس اختصاص دهند.

تلاش برای امکان اکران در ٢ سالن سینمایی

رنجبر گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حایز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.

رنجبر با بیان این که بیش از ٨٠ درصد فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: امسال از ١٣ تا ٢٢ بهمن هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می شود که مجموعاً هر روز ٤ اکران را تجربه خواهیم کرد. در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم توأم با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

گفتنی است: شیراز تاکنون ١٥ دوره جشنواره فیلم فجر را میزبانی کرده و این شهر نخستین بار تمرکزگرایی را از این جشنواره سالانه سینمای ایران زدود.