سرویس استان های هنرآنلاین: "هاملت با سالاد فصل" نوشته اکبر رادی است که قرار است در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با هدایت سید علی خرمی چهاشنبه ٢٩ دی ماه ساعت 17 با خوانش هنرمندانی چون شیوا بافهم، سید علی خرمیف سید علی رضا موسوی، مهرداد نبی زاده، ترانه حمادی و سید کمال علوی، اجرا شود.

داستان این نمایشنامه سرنوشت پروفسور و دانشمند روشنفکری است از یک خانواده فقیر و تهی دست که با دختری ازیک خانواده ثروتمند و اشرافی وصلت می‌کند. ماه سیما و همسرش پروفسور دماغ پس از هفت سال از سفر ماه عسل به دور دنیا باز می‌گردند.

ماه سیما برای اینکه دماغ را با خانواده والاتبارش روبه رو نکند او را هفت سال به سفر می‌برد و سعی می‌کند تا در این مدت دماغ را آماده رویارویی با خانواده اشرافیش کند. پدر بزرگ ماه سیما آپارتمانی در طبقه هفتم روبه روی آسمان خراش خود به آنها هدیه داده است و ظاهراً با دوربینی از برج خود آنها را کنترل می‌کند.

در وهله اول پدر ماه سیما استاد قمپز دیوان که در طبقه بالا زندگی می‌کند به دیدار آن‌ها می‌آید. پس از احوال پرسی استاد با تبختر اشرافی سئوالات مختلفی از دماغ درمانده می‌پرسد و در پایان هفت فرمان به او می‌دهد که دماغ باید آنها را بدون چون و چرا اطاعت کند ، سپس پوستین خود را به او داده و آنها را ترک می‌کند.

پس از چندی عالیجناب قمبل خاقان برای دیدن آنها وارد می‌شود او برادر دوقلوی استاد قمپز دیوان و عموی ماه سیماست. مردیست کهنسال با شکم درشتی که از میان فراک بیرون زده است.نشان فرد اعلای زرینی به سینه دارد و تعلیمی در دست. او پس از احوال پرسی با ماه سیما دماغ را مورد استنطاق قرار می‌دهد و در آخر با پیچیدن هفت نسخه مسخره برای دماغ، انگشتر خود را به عنوان مجوز ورود به تشکیلاتش به او داده و سپس خارج می‌شود.

بعد از رفتن عالیجناب سروناز و دکتر موش خواهر و برادر ماه سیما به دیدار آن‌ها می‌آیند، آنان نیز پس از زیر و بالا کردن دماغ حسابی وی را تحقیر می‌کنند سپس هر دو آنجا را ترک گفته و آنان را درون حجله‌شان تنها می‌گذارند . دماغ که دیگر گیج شده نفس راحتی می‌کشد.

در قسمت دوم تمامی اعضای خانواده پس از یک مهمانی مفصل گرداگرد هم جمع شده‌اند و می‌خواهند برای دماغ مفلوک دادگاهی برگذار کنند.