به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، جان‌محمد خوب‌پور با اشاره به اینکه مسئولان و هنرمندان فردیس دغدغه انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان را دارند، اظهار کرد: انجام اقدامات فرهنگی مستلزم همکاری و پیگیری‌های مشترک این اداره با شهرداری و شورای شهر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر عهده شورا و شهرداری است، گفت: در حالی شهرستان فردیس از داشتن شهرداری و شورای شهر مستقل محروم است که هنرمندان و مسئولان برای پیگیری برخی اقدامات مستلزم ماه‌ها رفت‌وآمد به کرج هستند.

وی با تأکید بر اینکه استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس تحقق اهداف فرهنگی و هنری را ممکن می‌سازد، از نبود اعتبار در حوزه فرهنگ خبر داد و گفت: اعتبارات فرهنگی و هنری از طریق شهرداری‌ها تزریق می‌شود که متأسفانه شهرستان فردیس از این قاعده مستثنا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های محدود این اداره در اختیار هنرمندان فردیسی قرار دارد، گفت: مستقل شدن گروه نمایشی شهرستان مستلزم تشکیل انجمن‌های نمایشی است.

خوب‌پور با تأکید بر اینکه در شهرستان فردیس باید پنج انجمن نمایشی به ثبت برسد، گفت: این تشکل‌ها به گروه‌های "الف"، "ب" و"ج" تقسیم‌بندی شده است که انجمن‌ها با توجه به میزان سابقه و فعالیت در این گروه‌ها جای خواهند گرفت.

وی ساماندهی انجمن‌ها و تبلیغات محیطی در سطح شهرستان را جزو برنامه‌های مهم و ضروری برشمرد و افزود: تحقق این دو مهم می‌تواند برگ زرینی در حوزه فرهنگ این شهرستان باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس بابیان اینکه دغدغه‌ها مطرح‌شده در شورای اداری شهرستان مطرح‌شده است، از آماده‌سازی پلاتو و ساخت نگارخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتباری بالغ‌بر یک‌صد میلیون تومان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تخصیص داده شد.

خوب پور افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده مقررشده است بخشی از اعتبارات تملک دارایی نیز در اختیار فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد تا درروند ساخت نگارخانه و آماده‌سازی پلاتوها مورداستفاده قرار گیرد.