به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی گفت: تالار مرکزی اراک اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای بهره‌برداری کامل آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: در بازدید صورت گرفته از سوی مقامات عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی اراک مقرر شد، این تالار با یکی از ۲ سالن‌های تخصصی و صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان امسال بهره‌برداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: اگر چه انتقاداتی از سوی اصحاب فرهنگ و هنر این استان در خصوص جانمایی تالار مرکزی اراک وجود دارد اما با وجود پیشرفت ۹۵ درصدی، هیچ راهی جز تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت: تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ تالاری است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده اما، واردات تجهیزات مورد نیاز این مراکز فرهنگی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها سرعت عملیات تکمیل را با کندی مواجه کرده است. 

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.