به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، همایون قنواتی در اولین نشست خبری پنجاه‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند با اشاره به کیفیت آثار رسیده در این جشنواره، اظهار کرد: نگاه متفاوت جوانان فیلمساز به مسائل پیرامون کشور و جامعه اطراف آنها و نوع پرداخت به موضوعات مدنظر بسیار قابل تحسین است.

وی در خصوص حمایت‌های این سازمان از گروه‌های هنری در منطقه، گفت: به موازات اعلام برگزاری جشنواره، فراخوان حمایتی جهت ساخت فیلم‌هایی که فیلمسازان توانایی مالی برای تولید نداشتند اعلام شد که از فیلمنامه‌های رسیده به انجمن سینمای جوان بهترین‌ها انتخاب و تولید شد که در این جشنواره نیز حضور دارند.

قنواتی تاکید کرد: حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند به جوانانی که دغدغه فرهنگی و هنری دارند هر سال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به حضور بسیاری از فیلمسازان کشور در طول برگزاری پنجاه‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند، گفت: قطعا در طول مدت زمان حضور اساتید، چند ورکشاپ و کارگاه عملی با موضوعات فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

همچنین مجید عیدان مدیر اجرایی پنجاه‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند در این نشست بیان کرد: متمرکز بودن محل نمایش فیلم‌های جشنواره، نمایشگاه عکس و نقد و بررسی فیلمنامه‌های رسیده و منتخب از ویژگی‌های مهم این جشنواره است.

وی افزود: اساتید این عرصه نیز با ورکشاپی تحت عنوان "دانش‌افزایی اساتید" با اطلاعات بیشتری به استان و شهرهای خود باز خواهند گشت.

عیدان گفت: نشست‌های این جشنواره با حضور اساتیدی همچون مجید برزگر (کارگاه بازنگری در عناصر سینما با تمرکز بر فیلم کوتاه)، سیف‌الله صمدیان (کارگاه از عکاسی به سینما و فیلم‌سازی یک نفره)، مجید ناگهی (شناخت‌شناسی و موجودیتی به نام عکاسی معاصر) و داریوش غریب‌زاده (کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی تحت عنوان تحلیل ساختار و عناصر مشترک داستان و فیلم نامه کوتاه) برگزار می‌شوند.

وی اظهار کرد: در بخش فیلم، 64 اثر در بخش تک عکس، 48 عکس در بخش مجموعه عکس و در بخش فیلمنامه، 18 اثر پذیرفته شده‌اند.

مدیر اجرایی پنجاه‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه اروند از حضور بیش از 1900 اثر در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: 861 نفر شرکت کننده از 10 استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

پنجاه‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه اروند از سوم تا ششم دی 96 در سینما مهر آبادان برگزار می شود.