به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی مد و لباس اداره کل گفت: برگزاری چنین کارگاه هایی علاوه بر آشنایی و معرفی لباس های اقوام ایرانی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

مناچهارلنگی اظهار داشت: دوخت لباس های اقوام ایرانی یکی از هنرهایی است که کمتر به آن توجه شده، امیدواریم بتوانیم با برگزاری این دوره های آموزشی ضمن شناسایی این هنر، در زنده نگه داشتن الگوهای لباس اقوام و استفاده از آنها در طراحی لباس های امروزی گامی میسر برداریم.

وی افزود: این کارگاه با موضوع "لباس اقوام و با محوریت اقوام استان بوشهر" در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

چهارلنگی با اشاره به اینکه ٥٧ نفر در این کارگاه حضور داشتند، تصریح کرد: مدرس این کارگاه آموزشی تخصصی "آفتاب قنبری" از هنرمندان و طراحان خوب و دارای مقام استان در جشنواره ها و نمایشگاه ها بود که با استقبال خوب علاقمندان روبرو شد.

وی یادآور شد: استفاده از فرهنگ بومی و محلی و تقویت ایده های بومی، ایجاد انگیزه برای هنرمندان و ارتباط طراحان، آشنایی با مسائل روز در این بخش و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت ها در این حوزه از اهداف این دوره آموزشی است.