به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن سینمای جوان استان در این آیین ابتدا ضمن خوش آمد گویی به همه حاضرین، گفـت: در عرصه هنر، چیزی که باعث پویایی، رشد و تکامل آثار می شود، زنده بودن آن است.

برزگر اظهار داشت: برای راه اندازی کتابخانه انجمن ابتدا طرح نذر کتاب را برگزار کردیم که بعد از گذشت مدتی ٢٠٠٠ جلد کتاب از طرف شهروندان بوشهری به این انجمن اهداء شد و بیشتر آنها از کتابخانه‌های شخصی و در زمینه های مختلف است.

وی افزود: من خوشحالم که نذر کتاب با استقبال خوبی از طرف هم استانی های عزیز انجام شد زیرا کسانی که نتوانستند به گفته خود آنان در این فعالیت فرهنگی سهیم باشند، کمک های مالی انجام دادند. 

برزگر عنوان کرد: برای پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر صرفاً برگزاری جشنواره و همایش ملاک نیست بلکه باید زیر ساختارهایی در این راستا مهیا باشد تا در این بخش موفق عمل کرد. 

در بخش دیگر از این برنامه مراسم اهداء جایزه زنده یاد شهمار حسن پور عکاس انجمن سینمای جوان که در دوران جوانی دار فانی را وداع گفت، برگزار شد، در سال اول به رضا ریشهری نژاد عکاس برجسته انجمن سینما جوان استان اهداء شد.

گفتنی است؛  این جایزه هر سال یک بار با حضور پدر و مادر زنده یاد به یک عکاس از انجمن اهداء می شود.   

جهانبخش کردی ‌زاده مشهور به بخشو نوحه خوان مشهور جنوب کشور در ١٠ خرداد ۱۳۱۵ در شهر بوشهر به دنیا آمد او اعجوبه عالم مداحی، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی بوشهر است که بعد از گذشت ٤٠ سال از فوتش هنوز صدای حزین او در استان بوشهر شنیده می شود. (بخشو) آخرین اجرای خود را در سال ۱۳۵۶ در حرم امام رضا و در فضای معنوی به نوحه خوانی در رثای سالار شهیدان پرداخت، سرانجام در روز ۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۵۶ چند روز مانده به ماه مبارک رمضان، دور از دیار خود هنگام برگشت از مشهد بر اثر سکته قلبی در بیمارستان نمازی شهر شیراز، دارفانی را وداع گفت و بوشهر را غرق در عزا و ماتم کرد و در جوار امامزاده محمدباقر بوشهر به خاک سپرده شد.

احمد آرام هنرمند بوشهری است در زمینه های مختلف از جمله گرافیک، تئاتر، سینما و ... فعالیت دارد و آثار برجسته ای به ایران و استان ارائه کرده است.