به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن هنر های نو و کنسولگری ایران در هند با تاکید بر گزینه های مشترک و تعاملات فرهنگی ایران و هند اقدام به برگزاری آثاری از هنرمندان شیرازی کرد که شامل نور و رنگ تجلی هنر ایرانی اسلامی است که در هنر و فرهنگ هند بسیار رایج است و یکی از مفاهیم هنرهای معاصر "رنگ و نور" است و برگرفته از هنرمندانی است که به شیوه خاص این عناصر را در آثار خود بهره می گیرند.

برپایه این گزارش؛ " قدم به نور و رنگ " در بر دارنده آثار تصویری هنرمندانی از شیراز و از مسجد نصیرالملک است. مسجد نصیرالملک پر از نور و رنگ است و در بحث جاذبه های شهری و گردشگری شیراز، ایران و جهان اسلام دارای اهمیت بسیار است .

در نمایشگاهی که به همت کنسولگری ایران در حیدر آباد و مدرسه ایرانیان در هند از ٢٤ آبان ٩٦ ( ١٥ نوامبر ٢٠١٧ ) در مدرسه ایرانیان حیدر آباد برپا شد که بر اساس گفتگوی رییس انجمن هنرهای نو و معاون سرکنسول ایران در حیدر آباد علی اصغر راستگو؛ این اولین همکاری فرهنگی هنری بین فضای فرهنگی هنری شیراز و کنسولگری ایران در هند است و به دنبال این این رویداد، قطعا رویدادهای فرهنگی هنری در پیش روی خواهد بود.

مدرسه ایرانیان و عزیزی مدیریت این مرکز، میزبان این نمایشگاه است و همکاری بسیار صمیمانه ای در برگزاری و برپایی این آثار بر عهده داشتند که شرکت کنندگان در نمایشگاه "قدم به نور و رنگ" را مریم ربیعی، مهشید حاتم، مائده چاووشی، سعیده رحمن ستایش، مریم دهقان جلیلی، مهگان فرهنگ، نفیسه گلستانی، رضا نبئی، فاطمه نهاری تشکیل می دهند.