به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، "آوای باد" نمایشی به قلم حمید ابراهیمی در فضای عاشورایی نگاشته شده است.

داستان نمایش در روزهای پس از واقعه کربلا می گذرد؛ شهر کوفه پر شده از نقل هایی که هر کس با خود از صحرای کربلا آورده است؛ صدیقه همسر یکی از قاتلان اباعبدالله که برخلاف وی، عاشق امام حسین است و می خواهد ببیند همسرش(زبیر) در این ظلم و مصیبتی که به خاندان پیامبر روا شده است چه نقشی داشته است؟ زبیر همسر صدیقه مردی مغرور و عاشق پول و قدرت از فضایی که با دسیسه عبیدالله ابن زیاد و خیانت مردم کوفه به امام حسین ایجاد شده بود استفاده نموده تا هم به پول و مقامی که قولش را داده بودند برسد و هم به خاطر کینه ای که از فرزندان علی ابن ابی طالب در دل دارد انتقام بگیرد.

شب هنگام است که با آمدن زبیر انتظار صدیقه را به پایان می رساند. زبیر سرخوش از عمل انجام داده و صدیقه دل خون از این مصیبت است. زبیر به خیال خود میتواند همانند همیشه با زور و چاشنی چرب زبانی صدیقه را دوباره خام خود کند اما غافل از اینکه مصیبت به بارآمده بسیار بزرگتر از آن است که نه تنها صدیقه بلکه هر آزاده دیگری به سادگی نمیتواند از کنار آن بگذرد. صدیقه به همسر گوشه و کنایه میزند تا بتواند حقیقت ماجرا را از زبان همسر خود بشنود که این صحبتها به جایی ختم می شود که ناگهان .....

این نمایشنامه خوانی به همت گروه سوشیانس و سرپرستی اصغر سلطانی نژاد به هدایت مریم دهقانی و خوانش توسط مریم دهقانی و سید علیرضا رضوی چهارشنبه یکم آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در کافه کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.

از کلیه علاقه مندان و عاشقان اباعبدالله و هنردوستان گرامی جهت حضور در این جلسه دعوت به عمل می آید.

شایان ذکر است؛ جلسات هفتگی نمایشنامه خوانی هر هفته چهارشنبه با مدیریت سید علیرضا موسوی در مکافه کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.