سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امید بخش با اشاره به اینکه پیش فروش بن کارت تخفیف نمایشگاه کتاب فارس آغاز شده است، از تمدید ثبت نام ناشران و کتابفروشان برای حضور نمایشگاه کتاب فارس خبر داد و افزود: نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان در سال گذشته ٧٥٠ ناشر را با خود همراه کرد و امسال از ٢ تا ٧ آذرماه میزبان بیش از ٨٥٠ ناشر از سراسر کشور خواهد بود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امسال با توجه به اینکه ناشران از این رویداد استقبال کردند زمان ثبت نام بن کتاب تا ساعت ٢٣:٥٩ بیست و هشتم آبان ماه جاری است.

وی در عین حال اعلام کرد: برای ثبت نام بن کتاب استان فارس به سایت www.icfi.ir بخش نمایشگاه های استانی مراجعه و ثبت نام کنند.

بن های کتاب تا دو هفته بعد از نمایشگاه قابل استفاده است

معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: کتابفروشان علاقمند به همکاری در نمایشگاه کتاب میتوانند از طریق هماهنگی با اتحادیه کتابفروشان استان، موقعیتی فراهم آورند تا دارندگان بن های عرضه شده در نمایشگاه از فروشگاه آنان نیز کتاب خریداری کنند.

وی ادامه داد: این امکان به گونه ای است که ٢٠ در صد از طریق بن و ١٠ تا ٢٠ درصد دیگر نیز توسط کتابفروشان برای خرید در نظر گرفته شده است و امکانی است تا در محل خود این خدمات را ارئه دهند.

امیدبخش اشاره کرد: استفاده از بن کارت هایی که در این نمایشگاه عرضه می شود تا دو هفته بعد از نمایشگاه در کتاب فروشی های سطح شهر شیراز نیز که در نمایشگاه کتاب با هماهنگی اتحادیه ثبت نام کرده اند قابل اعتبار و خرید کتاب امکان پذیر است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب، شانزدهمین دوره خود را در شیراز از ٢ آذرماه آغاز خواهد کرد و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است با توجه به تجربیاتی که طی این سالها از برگزاری نمایشگاه کتاب داشته است همانند دیگر سال ها عمل نکند و از توانایی ها و ایده های اجرایی افراد توانمند در این بخش بهره بگیرد.

او اظهار داشت: صفر تا صد برگزاری بر عهده انجمن ناشران و کتابفروشان استان فارس خواهد بود و با توجه به تجربیات و دانش اعضا این انجمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها در بخش حمایتی حضور دارد و هیچ گونه دخالتی در این خصوص نخواهد داشت و در خصوص برنامه های جنبی نمایشگاه نیز از همکاری سایر انجمن ها و تشکل هایی که در این زمینه دارای طرح ها و ایده های تازه هستند استفاده خواهد شد.

امیدبخش حضور ناشران مطرح داخلی در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب فارس را یکی دیگر از تغییرات مهم این دوره توصیف کرد و افزود: در این دوره از بیش از ٢٠ ناشر داخلی مطرح جهت شرکت در این رویداد مهم فرهنگی دعوت به عمل آمده که برای نخستین بار شاهد حضور مطرح ترین ناشران کتاب کشور در این دوره خواهیم بود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص دیگر تفاوت های این دوره نمایشگاه کتاب گفت: با رایزنی های صورت گرفته، تلاش مان بر این است که مدت زمان نمایشگاه کتاب را از ٦ روز به ٨ روز ارتقا دهیم چرا که معتقدیم جایگاه فرهنگی شیراز و استان فارس با سایر استانها و شهرهای کشور تفاوت چشمگیری دارد.

گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس ٢ تا ٧ آذرماه در نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان برگزار می شود.

الهه بهرامی