به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیین افتتاح و رونمایی پوستر سومین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی گیلان با عنوان "روجا" روز دوشنبه ٢٢ آبان ٩٦ با حضور جمعی از مدیران، اساتید و هنرجویان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این همایش ضمن بررسی علل ناتوانی در راستای بومی‌سازی صنعت پوشاک در ایران، اظهار داشت: در حال حاضر ما تنها منتظر هستیم تا کشورهای خارجی مد را طراحی و نوع لباس پوشیدن ما را تعیین کنند.

سید امیر مصباح با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به‌ دنبال حمایت از جوانان فعال در زمینه طراحی لباس و مد است، گفت: باید تلاش کنیم تا میان سنت‌های ایرانی اسلامی و همچنین  وجود جذابیت‌های بصری در صنعت پوشاک ارتباط برقرار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم عبور طراحان از جشنواره ها و واردن شدن در میدان عمل، خاطرنشان کرد: تمام طراحان، هنرمندان و فعالان صنعت پوشاک باید تلاش کنند تا پوشاک ایرانی اسلامی را وارد سبد خرید خانوارهای ایرانی کنند.

دبیر برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز صنعت مد و پوشاک به‌طور علمی در حال ترویج است، افزود: متاسفانه تعالیم آکادمیک ارائه شده در حوزه مد و لباس با تعالیم فرهنگی و دینی ما فاصله دارد.

عبدالرضا اصغرتاش با اعلام اینکه کارگروه مد گیلان به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان با رویکرد پوشاک اجتماعی و مشاغل برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه شرکت کنندگان این جشنواره باید تا اول بهمن ماه ٥ اثر را طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: پس از داوری آثار، نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی می‌شوند.

دبیر برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان با اشاره به بخش ویژه این دوره از جشنواره، اعلام کرد: در بخش ویژه این جشنواره، شرکت‌کنندگان باید پوشاکی را با الگوگیری از المان‌های استان گیلان طراحی کنند.

در پایان این مراسم از پوستر سومین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی گیلان "روجا" رونمایی شد.