سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش نمایشگاه کتاب‌گالری شیراز در فرودگاه را مقدمه ای برای این طرح عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف ما بردن این طرح به فضاهای شهری و شهروندی است.

وی با مثال آوردن از اجرای این طرح در پیاده روهای شهری، تصریح کرد: فضاهایی مانند ایستگاه های قطار شهری، پایانه های اتوبوس، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و مراکز درمانی حتی شده برای ساعت هایی کتاب های یک صفحه ای به نمایش گذاشته شود باعث می شود شهروندان برای دقایقی بتوانند از محتوای کتابهای استفاده کنند.

امیدبخش با تاکید بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از این طرح، کلیت آنچه قرار است روی دهد را برشمرد و افزود: تمامی هدف نمایشگاه "کتاب‌گالری" ترویج کتابخوانی در فضاهای همگانی شهری است که فرودگاه شیراز نیز در این مسیر قرار گرفت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درخصوص کتابهای یک صفحه ای هم اعلام کرد: مجموعه نخست این کتابها طراحی و به چاپ رسید که در کمتر از یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و در مجموعه دوم یک گروه کارشناسی متشکل از یک جامعه شناس، متخصص ادبیات، روان شناس کودک و کسانی که می توانند در این طرح ایده پردازی کنند در کنار ایشان هستند.

وی اعلام کرد: در دوره دوم کتاب های یک صفحه ای شاهد آثاری خواهیم بود که به مراتب از نظر محتوایی بسیار بهتر از دوره نخست این مجموعه است.

در ادامه مجری طرح کتاب یک صفحه ‌ای، با اشاره به اینکه افتتاح همزمان "کتاب‌گالری" در ٢٠ نقطه شهر شیراز ادامه دارد از نقل مسائل اجتماعی و فرهنگی در قالب داستان به ‌عنوان استراتژی مادربزرگ یاد کرد و گفت: این داستان ‌ها بر اساس قصه ‌های مادربزرگ ‌ها نوشته شده ‌اند که در عین داشتن جذابیت داستانی، خالی از پند و اندرزهای سودمند نیستند. سید مهدی میرعظیمی با بیان اهداف تعریف شده در اجرای این طرح، اظهار داشت: علاوه بر دنبال کردن هدف بازآشنایی مردم با کتاب و ترویج کتابخوانی، انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی در قالب کتاب ‌های یک صفحه ‌ای از دیگر اهداف اجرای این طرح است که با صرف کمترین زمان امکان ‌پذیر خواهد بود.

طرح کتاب یک صفحه ‌ای آبان ماه ۱۳۹۵ رونمایی شد و با همکاری ۵ کافی‌شاپ به اجرا درآمد. این در حالی است که اجرای این طرح در مدارس و اماکن عمومی با حمایت بخش خصوصی و برخی نهادهای دولتی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ٢٠ نقطه شیراز با همراهی مهدی امید بخش معاون فرهنگی مطبوعاتی و بتول معلم رئیس کارگروه فرهنگ و مشاور امور بانوان و خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ادامه پیدا کرد.

الهه بهرامی