سرویس استان‌های هنرآنلاین: "دهمین همایش ملی تعزیه و آئین های نمایشی محرم" که ٣ تا ٧ آبانماه ٩٦ در شهرستان شوش خوزستان برپا شد؛ شاهد افتخاری دیگر برای فارس گردید و گروه سفیر شیراز به سرپرستی استاد علیرضا حیدرپورفرد توانست لوح تقدیر، تندیس همایش و تابلوی سه بعدی حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) را به خود اختصاص دهد.

این همایش میزبان گروه سفیر شیراز شد که در روز چهارم جشنواره اجرای برنامه کرد و در اختتامیه توانست افتخاری را برای استان فارس کسب نماید.

در طول برپایی همایش یاد شده، کارگاه آموزشی شناخت تعزیه و تحلیل ادبی و اجرایی مجلس شهادت حضرت علی اکبر (ع)، (زمینه شیراز) توسط استاد علیرضا حیدرپورفرد انجام شد و همچنین در همان روز تعزیه حضرت علی اکبر (ع) توسط گروه سفیر اجراشد که شروع تعزیه با زره پوشی استاد حیدرپور انجام گردید.

در پایان این سنت نمایشی زره پوشی؛ دبیر همایش و شمرخوان اهواز و شوش به روی سن اجرا رفته و ادای احترام نموده و هدایایی را اهدا داشته و در پایان با اهدای لوح تقدیر، تندیس همایش و تابلوی سه بعدی حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) توسط مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان از این گروه تقدیر شدو گروه سفیر شیراز بار دیگر موفق گردید پرچم استان فارس را در زمینه هنر ملی تعزیه بالا نگه دارد.

حیدرپور که امروز پنجمین نسل تعزیه گردانان شیراز از خاندان خود محسوب می شود یکی از استادان تعزیه کشور و استان فارس است.

الهه بهرامی