سرویس استان‌های هنرآنلاین: به مناسبت ٢٨ اکتبر روز جهانی انیمیشن، مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد به همراه علی توانگر زمین رئیس گروه سینمایی، حمید رضا مومنی کارشناس سینما و فروغ عدالت پور رئیس انجمن عکس، فیلم و پویانمایی از شرکت دانش بنیان داتیس پارس دیدار کردند.

مهدی رنجبر در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی انیمیشن به تمامی دست اندر کاران این رشته از زحمات و فعالیت های شرکت دانش بنیان داتیس قدردانی کردند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه افزود: تولیدات شرکت داتیس پارس در تمامی زمینه های برنامه نویسی، ساخت انیمیشن تولید برنامه های آموزشی و بازی های رایانه ای بومی با محوریت استان فارس و محیط زیست فعالیت های ارزشمندی داشته است که با توجه به تمامی موانع و مشکلات و کمبودها جای تقدیر و سپاسگذاری دارد .

مرتضی ستار مدیر این مجموعه نیز با قدردانی از حضور مجموعه معاونت و کارشناسان هنری و سینمایی در این شرکت به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این مرکز پرداخت و از حضور انیماتور ها و برنامه نویسان جوان در این مرکز در کنار محققان و مهندسان آی تی قدیمی تقدیر کرد و رمز فعالیت گسترده این مجموعه را در همدلی و دانش بنیان بودن آن دانست.

وی در ادامه به فعالیت های آموزشی این شرکت با اکثر دانشگاه های معتبر کشور، همکاری در زمینه های علمی ساخت انیمیشن های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه های پزشکی و فنی پرداخت و افزود: این شرکت آماده دریافت طرح ها و ایده های مختلف در زمینه انیمیشن و ساخت نرم افزار و بازی های رایانه ای و همکاری با متخصصین جوان این رشته خواهد بود.

در ادامه از تولیدات شبیه سازی شده و آموزشی این شرکت همانندشبیه سازی رانندگی، برنامه آموزشی مجازی طبیعت و حیات وحش فارس، بازی رایانه ای نجات دریاچه پریشان بازدید شد و سازندگان این برنامه ها در خصوص این برنامه ها به ارائه توضیح پرداختند.

رنجبر در پایان خبر داد: به مناسبت روز جهانی انیمیشن برنامه های مختلفی در هفته جاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

الهه بهرامی