به گزارش هنرآنلاین ، مهدی یکتا با اشاره به قاچاق محصول نهایی زنجیره نساجی و پوشاک کشور گفت: "اگر پارچه قاچاق شود، هم این صنعت و هم ریسندگی و بافندگی را تحت تأثیر قرار میدهد و دید مصرف کننده را نسبت به کالای ایرانی عوض کرده."
وی ادامه داد: "وقتی قسمت اعظم بازار را مملو از محصولاتی با مارک خارجی میبینیم، این تصور ایجاد میشود که ما در این صنعت حرفی برای گفتن نداریم و سالها طول میکشد تا برندهای ایرانی این ذهنیت را از بین ببرند."
یکتا تصریح کرد: "امسال بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری، مبارزه با قاچاق واقعاً جدی شده و کشفیات قاچاق در چند ماه آغاز امسال 29 برابر شده که نشان از عزمی جدی برای مقابله است."
وی چشم انداز پوشاک داخلی در سالهای آتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: "در سالهای گذشته برندهای نوپایی شروع به فعالیت کردند و رشد و توسعه آن نشان میدهد در جلب اعتماد مصرف کننده موفق بودهاند و در بسیاری مراکز خرید در کنار برندهای تقلبی برندهای ایرانی نیز حضور دارند."
یکتا توسعه صنعت پوشاک در داخل را موجب افزایش پتانسیل صادرات خواند و اضافه کرد: "افزایش سیستم خورده فروشی برندهای ایرانی نشان میدهد از خواب غفلت چند ساله بیدار شدهایم و در 5 سال آینده تصور میکنم نیمی از بازار را در دست بگیریم."
همچنین نصرالهی مشاور معاونت صنایع وزارت صنعت و معدن روی خط ارتباطی رادیو گفت وگو حاضر شد و اظهار کرد: "ما در حوزه نخ و الیاف به کشور ترکیه صادرات داریم ولی متاسفانه این کشور با شکایت کارخانجات تولیدی اقدام به تعرفه گذاری میکند و هم اینک پیشنهاد دادهایم اقدامی متقابل در این مسئله صورت گیرد."
وی با اعلام اینکه ما نیز میتوانیم به ترکیه صادرات پوشاک داشته باشیم، افزود: "نیازمند حمایت هستیم؛ چراکه قیمت تمام شده ما بالاتر است که به بیمه، مالیات و تأمین اجتماعی نیز باز میگردد... البته در چند سال اخیر توجه دولتها به تولیدات داخلی کشورمان بیشتر شده."