مهناز ترابیان، طراح و مدرس دانشگاه فنی شریعتی درباره دلایل گرایش مردم به سمت تک‌دوزی به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: در فروشگاه‌ها بیشترین تمرکز بر سود است و کمتر توجهی به نوع اندام، دیدگاه و فرهنگ داخلی کشور وجود دارد به همین خاطر، افراد کمتر لباس مدنظر خود را پیدا می‌کنند.

او در ادامه توضیح داد: در حقیقت بیشترین توجه یک فروشنده روی فروش است به همین خاطر کپی‌برداری آثار خارجی را انجام می‌دهد این در حالی است که فرهنگ، نگاه، جایگاه و حتی استیل بدن مردم ما با آنچه در ژورنال‌ها می‌بینیم متفاوت است.

مدرس دانشگاه فنی شریعتی اظهار کرد: به طور حتم شیک‌پوشی و تمیز بودن با تجمل‌گرایی متفاوت است، اما برخی از افراد این دو مساله را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

ترابیان افزود: تک و خاص بودن برای برخی از افراد جامعه به خصوص در بین قشر مرفه تبدیل به ارزش شده است و سعی دارند با برند و مارک‌های خاصی خودنمایی کنند در حالی که قطعا کار یک طراح این نیست بلکه حفظ کرامت انسانی با پوششی پاک و زیبا مدنظر است.

او ادامه داد: یک طراح خود باید به تنهایی بر محور خود متمرکز نباشد و مخاطبان خود را که از اقشار مختلف جامعه هستند مدنظر قرار دهد یعنی گرایشات نسل‌ها و جنسیت‌های مختلف را بشناسد.

مدرس دانشگاه فنی شریعتی اظهار کرد: یک طراح خوب باید گرایشات مردم را بر اساس روز بداند یعنی دانش خود را مداوم به روز کند و برای متعادل بودن آن تلاش کند.

ترابیان بیان کرد: شناخت اندام افراد به یک طراح کمک می‌کند تا بتواند برای شیک‌پوشی مخاطبانش پیشنهاد بدهد. زیرا در بسیاری از موارد افراد نمی‌دانند که چه بپوشند و چگونه بپوشند؟ لذا یک طراح خوب می‌تواند به این نیاز پاسخ مناسب بدهد.

او افزود: اینکه یک طراح بداند چگونه می‌شود به کمک لباس و طراحی خوب نقص‌های اندامی افراد را پوشش داد بسیار مهم است. در بسیاری از موارد فرم بدن افراد دارای نواقصی نظیر اضافه وزن و ... است یک طراح خوب می‌تواند این مسائل را با یک لباس مناسب پوشش دهد و زیبایی‌ها را جلوه بیشتری ببخشد.

مدرس دانشگاه فنی گفت: سلیقه داشتن و شناخت رنگ و فرم لباس ارزشمند است یعنی طراح بداند یک لباس در چه فصلی و فضایی استفاده می‌شود یا چه نوع آستر و طرحی باعث راحت‌تر استفاده کردن آن می‌شود. مد نظر قرار دادن این نکات نیاز به یک فرد نکته‌بین دارد.

انتهای پیام/61