سرویس سینمایی هنرآنلاین : حالا وقتی صحبت از بهار می‌شود، بیشتر از آنکه طراوت و شادابی این فصل در ذهن‌مان بماند، یاد از دست‌رفتگان ر‌هایمان نمی‌کند. امروز هم که چهارم خرداد ۱۳۹۴ بود، عزیز و هنرمند دیگری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت، در حالی که خاطرات ما از او همیشه در ذهن‌ها باقی می ‌ماند.

پیکر زنده یاد مهران دوستی با حضور مدیران و هنرمندان با صدای یا حسین، تشییع و به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا راهی شد.

مراسم تشییع جنازه مهران دوستی در حالی از مقابل مسجد بلال سازمان صدا‌و‌سیما برگزار شد که چند تن از دوستان این گوینده برای سخنرانی در این مراسم آمده بودند.

محمدرحمان نظام‌اسلامی مجری و گوینده رادیو گفت: فصل بهار، فصل از دست رفتگان در این یک ماه اخیر شده است. این فصل و این خرداد پرحادثه هر سال باید ما را با اتفاق دل شکننده‌ای مواجه کند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال هم این فصل مهران دوستی را از ما گرفت. دلم می‌خواست امروز مهران گویندگی می‌کرد، آخر هر‌گاه صدایی از او شنیده می‌شد تمام ایران کلماتش را زمزمه می‌کردند. خدا می‌داند فردا چه کسی می‌خواهد از دنیا برود؟

نظام اسلامی افزود: جالب است که از دست رفتن مهران دوستی مواجه با روزهای فتح خرمشهر شده است. گوینده‌ای که صدای آشنای او در روزهای جبهه و صدای فتح خرمشهر هنوز در گوش ما زمزمه می‌شود و تا همیشه باقی خواهد ماند.

پیش از این شنیده شده بود که محمد سرافراز رئیس سازمان صدا‌و‌سیما در مراسم تشییع این هنرمند شرکت خواهد کرد، اما او نیامد. در ادامه مراسم پیام سرافراز به مناسبت درگذشت دوستی قرائت شد. در میان هر سخنرانی صدای این گوینده فقید رادیو پخش می‌شد.

نسرین آبروانی معاون صدا دیگر سخنران این مراسم بود که به صحبت پرداخت و با اشاره به اینکه هیچ کسی جای گویندگان قدیمی را در سازمان صدا و سیما نخواهد گرفت، گفت: با از دست رفتن این عزیران، هیچ کسی نمی‌تواند جای صدای گویندگان را پر کند. اما رضای ما به رضای الهی است. صدای مهران دوستی با ویژه برنامه‌های دفاع مقدس ماندگار شد. کاملا روشن است که پر کردن جای خالی مهران دوستی بسیار سخت و بلکه ناممکن است. امیدواریم به برکت دعاهای شما و شنوندگان، کارنامه موفق و خدمات ارزنده‌اش ذخیره آخرتش باشد.

آبروانی با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله مهران دوستی در رادیو گفت: همکاری این هنرمند با رادیو جبهه،‌ رادیو ایران، رادیو جوان‌، بیان واضح کارنامه سی سال و اندی مهران دوستی است. او که هرگز هیچ رسانه‌ای را در رادیو ترجیح نداد و بارها و بارها در تلویزیوت علاقه خود را به رادیو ابراز کرد. پر کردن جای خالی او بسیار سخت و بلکه ناممکن است.

در این مراسم پیام تسلیت دیگری از سوی مرکز بسیج رسانه ملی و اداره کل روابط عمومی خوانده شد. نسرین آبروانی معاون صدا، محمدحسین صوفی، حسن خجسته‌، محمود کریمی‌ گزارشگر رادیو که خبر آزادسازی خرمشهر را اعلام کرد، بیژن نوباوه، ‌ علیرضا جاویدنیا، سعید توکل‌، احسان کرمی‌، محمد عمرانی‌، نصرت اکبری، علیرضا غفاری‌، جوادی‌، فرضی، ‌ لک لری، ذوالفقاری‌، محمدحسین حرمی، ‌ مهدی شاهرضایی‌، بهنام احمد‌پور، علی سیفی، حمیدرضا خزایی و جمع کثیری از مدیران رادیو و همچنین مخاطبان برنامه‌های مهران دوستی حضور داشتند.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مرتبط.