حسین زندباف تدوینگر و تهیه کننده سینما در گفت وگو با هنرآنلاین در باره وضعیت اکران و نمایش فیلم زبان مادری به کارگردانی قربان محمد پور عنوان کرد: برای اکران فیلم رتوش هایی روی فیلم در بحث صداگذاری و تدوین مجدد انجام داده ایم و زمان فیلم از 100 دقیقه به 92 دقیقه کاهش پیدا کرده است تا فیلم، ریتم بهتر و کامل تری داشته باشد و پخش فیلم بر عهده سعید سعدی است و چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید نیمه دوم پائیز "زبان مادری" اکران خواهد شد.

این تهیه کننده در مورد ویژگی های فیلم عنوان کرد: فیلم یک داستان جذاب و کمتر طرح شده در سینما دارد و قربان محمد پور با توجه به تجربیات موثر فیلم نامه نویسش به خوبی توانسته اولین فیلم بلند سینمایش را کارگردانی کند.

زندباف در مورد این پرسش که به چه دلیل به رغم تجربیات موفقش در فیلم سازی دیگر فیلم سازی نکرده است افزود: به علت مشغله‌هایم در ساماندهی صنوف سینمایی مجالی برای فیلم سازی ندارم وعده ای از صنوف با این کار همکاری وبرخی دیگر همکاری‍‌های لازم را انجام نمی دهند وشاید در فرصت مناسب دیگری این کار را انجام بدهم.

داستان فیلم زبان مادری برگرفته از یکی از داستان های مثنوی معنوی است و در باره زندگی خانواده ای است که یک روز صبح متوجه می شوند که نمی توانند به زبان مادریشان صحبت کنند و هر کدامشان به زبانی صحبت می کنند. حسن پویا به عنوان مدیر فیلمبرداری، علیرضا علویان به عنوان صدا بردار، محمد صادق آذین به عنوان مدیر تولید و شهر قمر، پیر داغر، ماریا گارسیا و بهروز چاهل به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

قربان محمدپور پیش از این فیلم نامه هایی مثل خروس جنگی، فاصله و قلقلک را نوشته است.