کرم الله محمدپور، دبیر جشنواره داستان کوتاه متیل در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه جشنواره داستان کوتاه متیل با هدف ایجاد انگیزه و رقابت جهت ارتقای سطح کیفی هنر داستان نویسی برگزار می شود؛ اظهار داشت: با حمایت از هنرمندان داستان نویسی می توانیم آثاری فاخر داشته باشیم و با توجه به روحیه داستان نویسی در کشور از آسیب های ممکن در این هنر جلوگیری کنیم.

وی گفت: داستان ابزار مستحکمی است که می تواند همه باورهای سترگ ما را باز تولید کرده و عظمت یک ملت را به نمایش درآورد.

دبیر جشنواره داستان کوتاه متیل ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر هنرمندان حدود ۴۶۸ اثر به دبیر خانه ارسال شده که پس از بازخوانی آثار، ۶۵ اثر آن به داوری نهایی رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن داستان کوتاه متیل، کارگاه های آموزش ادبیات داستانی در سطح شهرستان های استان را نوید بخش فصلی تازه در ادبیات داستانی دانست و تصریح کرد: اسداله امرایی، شیوا ارسطویی وحسن بهرامی، داوران این جشنواره می باشند که کارگاه آموزشی ونشست های تخصصی نیز با حضور این اساتید برگزار خواهد شد.

محمدپور با بیان اینکه ادبیات داستانی در استان کهکیلویه و بویر احمدنهالی نوپاست که نیاز به حمایت دارد؛ افزود: از تمامی هنرمندان می‌خواهیم که صادقانه برای خدمت به فرهنگ کهکیلویه و بویراحمد و ارتقای هنر در این استان پا به این عرصه گذاشته و مطمئن باشند، در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش آنان را ارج می دهد.

چاپ کتاب آثار برگزیده جشنواره داستان کوتاه متیل

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره متیل، از هنرمندان ادبیات داستانی خواست که برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، انجمن داستان را حمایت کنند تا این نهال نوپا به رشد و بالندگی برسد.

محمدپور با بیان اینکه محتوای آثار رسیده بیشتر در زمینه های دفاع مقدس و پایداری است؛ به هنرمندانی که آثارشان برتر اعلام می شود، نوید داد: در انتهای جشنواره متیل آثار برگزیده در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره داستان کوتاه متیل به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن داستان (متیل) استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود که دکتر اسماعیلی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی میهمان ویژه این جشنواره استانی خواهد بود. انتهای پیام/62