به گزارش هنرآنلاین، عباس امیری گفت: تمام انجمن‌های فرهنگی و هنری شامل رشته های قرآنی، شعر، موسیقی، تئاتر، عکس و نقاشی در این شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 22 کانون فرهنگی در سطح شهرستان عنبرآباد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: روزانه بیش از یک هزار و 200 نفر در کلاس‌های کانون شرکت کرده و در رشته های فرهنگی مورد علاقه خود آموزش می‌بینند.

امیری تصریح کرد: در سال جاری سه جشنواره در سطح شهرستان با عنوان عفاف و حجاب، گویش محلی و امام علی (ع) برگزار شده که بازدید کنندگان بسیاری داشته است.

وی همچنین از برگزاری جشن‌های ملی مذهبی از جمله ولادت امام علی(ع)، میلاد کوثر و جشن امام حسن(ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد خبر داد و ابراز کرد: در شب‌های قدر نیز سه گروه تئاتر مذهبی در مورد زندگانی امام علی(ع) در سطح شهرستان نقش آفرینی می‌کنند.

امیری در ادامه از کسب مقام‌های نخست توسط شاعر عنبرآبادی عبدالرضا حسینی در جشنواره دفاع مقدس در استان کرمان و همچنین مقام نخست جشنواره امام علی (ع) مختص جنوب استان اسماعیل ملایی و مهدی جبالبارزی جزو سه نفر برتر بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: همچنین گروه موسیقی شهرستان در جشنواره موسیقی هلیل مورد تقدیر قرار گرفته است.

امیری خاطر نشان کرد: ساختمان این اداره با زیر بنای 2هزار و 300 متر و اعتبار بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان در هفته دولت آماده بهره برداری است.

وی اظهار کرد: این ساختمان دارای سالن آمفی تئاتر، گالری، کتابخانه، یک اتاق برای هر انجمن و سایت اداری است.

انتهای پیام